Sunday, November 27, 2011

Vaknade lite smått stressad upp runt klockan 10 idag. Skönt att sova utan att vakna till alarmet en gång. Eftersom jag var så seg i morse blev det lunch istället för frukost, åt lite rester av Thanksgiving maten.

Vid två tiden åkte vi iväg till ett slott som ligger här i Brownsville, PA. Vi fick en guidad tur och det var riktigt mycket information. Runt halloween brukar de även ha spök-rundturer där eftersom det är hemsökt. Det hade jag velat gå på men hade nog blivit så rädd.

Vi fick se gamla verktyg som strykjärn, lock och platttång, skovärmare, mattpiska osv. Det var 22 rum och vi fick se 17 av dem. Gamla tavlor, sängar, kläder allt var rätt häftigt. På slutet av rudturen bjöds det på varm äppelcider och kakor sendan fördes man såklart in i en giftshop. Besöket var lyckat, barnen tyckte också det var intressant. Efter slottet åkte vi till ett ställe som heter Dairy Queen och åt glass.

Ätit köttbullar till middag och fick även idag lite blåbärsvin. Har spelat spel med familj ikväll och nu känner jag mig helt slut. Vi skulle åkt hem idag men vi stannade. För många som åker hem från sitt firande idag så vi åker i morgon istället. Gör inte mig något, trivs väldigt bra här. Hoppas vi kommer att åka tillbaka igen. Ska packa ihop min saker ikväll och sen blir det att åka i morgon förmiddag. Känns konstigt att tänka men saknar min säng i rummet "hemma" i Herndon. Känns så fel att tänka att det är hemma men just nu så är det mitt hem. Jag trivs så bra här och känns som att jag knappt vill flytta tillbaka till Sverige igen. Kanskee när jag rest jorden runt! Som jag faktiskt ganska seriöst funderar på att göra. Ska bara fundera ut en idiotsäker plan på hur jag ska lyckas. Kan ju börja med att sluta shoppa som en tok och börja spara lite pengar.

Har försökt bestämma med Josefin när vi ska åka till New York City. Var så mycket att ta in sist jag var där så åker gärna dit igen.Vi hade tänkt åka den 9 december men den helgen är det au pair möte och det är obligatoriskt att gå. Vi har börjat kolla upp hotell och bussar och det är inte alls så dyrt. Kanske åker vi någon helg i december om vi hittar något bra och vi båda kan för våra värdföräldrar! Hade vart så häftigt att se hur dem julpyntar New York City. Borde väl försöka komma på vad jag ska göra på nyår med känns som att jag har noll koll. Alla verkar ha lite småplaner på vad dem ska göra men ingen har besämt något.. Martina skulle kolla upp om de var möjligt att hyra en lägenhet i NYC så vi kan åka dit men fårse ingenting bestämt.

Har även pratat med Sarah idag om de två semester veckorna som jag får. Troligtvis så kommer min familj hit den sista månaden och reser med mig, alltså i September. Så känner att jag borde börja planera lite vad jag ska göra mina på min semester.Vill se och göra så mycket som möjligt. Sarah ansöker också om att komma till USA som au pair så om hon får en familj går inte våra planer ihop. Hoppas verkligen att hon får komma iväg snart, hon skulle bli en perfekt au pair.

 Om någon är intresserad av att komma och hälsa på mig och resa runt lite (mycket) så är det bara att säga till! Kommer troligtvis att ta min semester i vår. Jag vill åka till Miami, Chicago, Las Vegas, Los Angeles, San Francisco, Boston och troligtvis några fler ställen.

Undrar hur mycket som får plats i min lilla hjärna ibland, nu är det dags att varva ner och sluta drömma.

Kommer lägga upp bilder när jag kommer hem ,internet är för segt här.

Xoxo

1 comment:

Anonymous said...

Jag kommer gärna i vår och reser med dig om du får ledigt./Mamma