Saturday, November 5, 2011

Kan ju inte påstå att jag vart speciellt aktiv idag men känns som det kvittar. Spederadat större delen av dagen i sängen. Började jobba kl 18, gjorde middag och tvättade mina kläder. Den äldsta killen sov borta hos sin moster och tjejen har sovit sen kl 18. Hon lär väl vakna upp störtpigg någon gång i natt antar jag. Försökte väcka henne så hon kunde komma och äta middag med oss men det var då mission impossible. Fick henne att sätta på sig pyjamas och gå till sin egna säng medans hon iprincip sov.

Så det blev till att ta hand om två barn, den ena satt uppe och kollade på amerikans fotboll och den andra satt nere och kollade på barnprogram. Själv satt jag uppslukad av min Twilight bok och hade det bra i soffan. Inte speciellt svårt att få dem i säng heller. Så lyckad kväll. Funderar på att gå och lägga mig nu så jag är pigg i morgon, ska kanske åka til en outlet butik med Sky.

Jag och Sky följde med en snäll kille hem igår efter klubben. När vi kom dit ville han bjuda Sky på vin , jag drack bara vatten, körde bil. Varpå hon automatiskt frågor om han har någon ost. Hon tänker vin ost och kex= gott. Tydligen har han ingen aning om vad hon pratar om, han verkar inte bekant med dem mixen. Sky går raka vägen till hans kylskåp och tar en rejäl inspektion. Killen slänger fram lite inplastad amerikansk ost och både hon och jag börjar skratta. Men han lovade att nästa gång vi kom skulle han ha lite fin-ost hemma!

Något av det värsta med att vara ute och dansa måste ju vara att se andra par halvt ha samlag på dansgolvet. De står och svettas, juckar och klänger på varandra en hel jävla kväll, ta en snabbis på toan, gå hem, bara jag slipper se? Det värsta med den klubben vi var på igår är att när det är en halvtimme kvar så tänder dem ljusen i hela lokalen, fråga mig inte varför. Får såklart lite smått panik eftersom man stått ganska så självsäkert och skakat rumpa flera timmar, vilket innbär att man svettas ett antal liter och håret ser nog inte lika bra ut som när man gick hemmifrån.. Faktum är att när ljuset tänds vet man ju aldrig vart kajalen ligger, troligtvis utsmetad under ögat. Man känner ju inte precis : I´m sexy and I know It, snarare tvärtom.

No comments: