Wednesday, November 30, 2011

Så typiskt. I morse när jag kollade mejlen. har såklart min order på kameran tagits bort.. Använde mitt svenska visa-kort och det var det som hade ställde till det. Ta pengar från mitt konto det skulle dem minsan göra ändå. Ska väl försöka krångla till det med att fixa över pengarna på mitt amerikanska bankkort, när jag fått tillbaka pengarna som jag la ut.

Dålig start men måste säga att detta har vart en otroligt bra dag. Kännt mig så estetisk, vilket jag inte gjort på länge! Har lyssnat på så mycket bra musik bland annat creedence, lite gamla rockklassiker, lasse stefanz, larz krizterz (?) och spellistan som Cissi gjort till mig. Under tiden så har jag såklart dansat hejvilt.

Hade så otroligt tråkigt i morse och var sjukt opepp på att åka till gymmet så åkte till Walmart. Alldeles ensammen men det var skönt att gå omkring lite själv. Skulle köpa julklappar till mina värdbarn hade jag tänkt men hittade inte något bra alls. Däremot lyckades jag shoppa var 600 kr. Köpte ett lite sy-kit eftersom det är något som jag faktiskt saknat. Köpte en korsett för någon helg sen som inte hade några axelband. Blir lätt att den glider ner och det är ju inte så fint, så idag köpte jag ett snyggt band med fina små pärlor på. När jag kom hem tog jag händigt fram sykittet och sydde på två axelband. Väldigt nöjd med resultatet måste jag säga.

På walmart hittade jag även ett par blå leggings, ett brunt snyggt midje-skärp, ett par varta jeansleggings och ett par svarta byxor som var lite för stora notera stooora hur ofta händer det lixom. Sett att min värdmamma har en symaskin så frågade lite snällt ikväll om jag fick låna den, javiiiiisst! Så har sytt upp och kortat av byxorna och de blev suuper.

På dagen skrev jag ungefär 17 julkort som ska skickas hem snarast. Så har även där vart väldigt kreativ, känner mig bara så full av energi nu, smidigt när klockan är halv tolv och det är dags att sova men ändå!

Fixa middag till barnen också, fick snälla kommentarer. Vi satt och prata om hur fint det var hemma hos deras mormor i Pennsylvania där man får brakfrukost varje morgon och att hon lagar så god mat. Då sa ena killen att jag också lagar god mat, riktigt kul att höra.

Men nuså, dags att dejta kudden!

Xoxo

Kass bild, en av anledningarna till att jag vill ha en ny kamera..
Sykitt och bandet



Bralllerna

Skärpet!

Min älskling, lyckats börja använda en liten väska!

Ps.
Tomten, mamma eller gud jag önskar mig:
Ett stycke symaskin
systemkamera



1 comment:

Anonymous said...

1. Tomten
2. Mammma
3. Gud

I den ordningen??

/Mamma