Thursday, December 1, 2011

Jobbade en timme i morse sen tänkte jag fara iväg till gymmet med Josefin. Martina skrev till mig på morgonen och undrade om jag inte ville följa till körkortskontoret. Tänkte se om jag kunde börja göra någonting utan mitt social security number. Gjorde mig i ordning och gasa iväg till Martina. När vi kom dit så hade jag inte alls några problem. Helt plötsligt så var nummret inte alls nödvändigt så fick göra teoritestet på en gång. Hann knappt bli nervös och jag klaaaara deeeet!!!  De gjorde inga uppkörningar där så ska till ett annat ställe i morgon och se om dem kan hjälpa mig. Om allt går vägen så har jag snart Virginia Drivers License. För Martina gick det också bra nu har hon fixat det, hon har haft problem med sitt körkort i 3 månader. Nu kan hon äntligen köra bil.

Slutade vid halv 9 ikväll och då åkte jag iväg till en tyskjulmarknad och träffa ett gäng au pairer. Några nya ansikten men mest folk som jag känner sen förr. Var rätt trevligt, Jana blev full på julglöggen det var kul! När folk började dra sig hemåt kände jag inte alls för att åka hem till datorn igen. En tjej, Denise som jag träffa på the german houseparty i helgen var där och hon ville inte heller åka hem, så vi tog en tur till reston towncenter. Vi satt på en bar till halv 12 och måste säga att det är en riktigt snäll tjej. Vi har väldigt mycker gemnsamt så var kul att prata med henne.

Försöker lappa ihop de sista helgerna på 2011. Hallå det är DECEMBER? Hur kan tiden gå så fort? Frågade min värdmamma om ledigt två helger i december och det fick jag. Nästa helg fyller Jana år och då funderar jag och ett gäng tjejer på att hyra rum på ett hotell i Washington Dc och ha lite party för att senare gå ut på någon klubb. Även au pair möte nästa helg på söndagen.

Helgen innan jul ska jag, Josefin och Martina försöka komma iväg till New York City. Alla vet nu att dem har ledigt så har suttit och letat hotell hela kvällen. Nyår är ännu helt oklart, ska kanske hänga på Martina och det kan bli till New York igen.

I morgon, fredag, hoppas jag på att få komma ut lite eftersom jag jobbar lördag kväll och söndag eftermiddag. Deniese bjöd med mig till en julfest som de ska ha hos en av hennes kompisar i morgon så troligtvis ska jag dit i morgon. Alla måste ha med sig en julklapp för runt 40 kr så vi ska väl ha någon slags julklappsbyte.

Xoxo

1 comment:

Anonymous said...

Tror du nyss la upp det här inlägget och är så ooootrligt glad att du gjorde det innan jag vaknade. Det är så kul att läsa dditt inlägg inär man äter frukost! (Du har just lagt dig och jag äter frukost!=allt är som vanligt...)Puss, hoppas alla planer blir verkliga!

/Mamma