Monday, December 26, 2011

Vart ledig idag, sköönt. Tog en rejäl sovmorgon vakna inte förens vid 13.30, får alltid ångest när jag sover bort dagarna.. Gick dock och la mig alldeles försent inatt som vanlig, kom inte i säng förens 3 i morse.

Vart med Sky hela dagen, vi har haft jätte trevligt. Började med att åka till en bra skoaffär för hon skulle köpa skor till nyår. Jag tänkte bara följa med och kolla men lyckades köpa ett par sjukt snygga läderkängor som var 40 procent nedsatta. Råkade bli kär i en handväska från Nine West också även den på 40 procent. Gjorde faktiskt riktiga kap, väskan och skorna gick på 700 kr sammalagt.

Efter det åkte vi iväg till Dulles Town Center och kollade omkring där i lite affärer. Vi tänkte äta middag på Cheesecake factory men det var smockfullt så åkte till en Mexikansk restaurang i Reston Town Center istället. Eftersom Sky är ifrån Mexico så hjälpte hon mig att beställa riktigt goda grejer. Vi började med att dela på en förrätt med räkor, lök, advokado och någon stark tomatröra över det. Till huvudrätt blev det torillas med kött, ost, creme fraische, tomat, sallad och guccamole. Vi satt och prata om typisk mat ifrån våra länder och jag berätta om hur vi brukar göra tacos. De roligaste var att i Mexikansk tacos har de inga grönsaker, hade ingen aning om de.

Nu ska jag snart åka iväg och hämta upp Denise och henne vän på metro-stationen för de har vart i New York i helgen. Först ska jag svänga förbi hos Chris och ge igen pengar som jag lånade av han i helgen.

Barnen har lov i veckan så blir fullt upp, jobb från 8-18.

xoxo

No comments: