Friday, December 2, 2011

Kände mig så peppad i morse att jag till och med gick upp när klockan ringde vilket var 8.00. Hoppade in i duschen och efter det åkte jag för att pröva lyckan med uppkörningen. När jag kom dit så kunde dem inte se att jag klarat teoriprovet så fick sitta och vänta tills de han ringa de andra stället och fråga. När de fåt klartecken om att jag blev godkänt på teorin så blev det ut och köra. Tror aldrig jag kört så bra i hela mitt liv! Blev godkänd och det kändes så himla bra.

Fick mig verkligen något att fundera på idag. Jag fick lov att svara på om jag ville donera organ om jag var med i någon olycka. Blev helt paff för har ärligt inte tänkt på det så mycket. Svara ja på frågan i alla fall men kanske borde börja fundera lite på det om jag får frågan igen. Snacka om billigt att skaffa körkort har jag betala bara 4 dollar. I sverige tror jag att jag betala 20. 000 kr. Jobbade i två sommrar för att få ihop till det.

Vart så duktig idag, ringde och bokade ett möte på en skola här i närheten. Ska göra ett test och se vilken nivå min engelska ligger på. Man måste göra det testet för att få börja studera. Har hittat en bra engelska kurs där man får träna på skrift, tal och uttal så tror jag ska läsa den. Det är 2 dagar i veckan 2,5 h. Kursen håller på mellan februari och maj och då blir det alla timmar som jag måste läsa.

Bara jobbat mellan 15.00 och 18.00 idag, gött! Kändes knappt som att jobba hade bara ett barn hemma och jag höll mest på med tvätten. Nu kommer snart Denise och hämtar upp mig, vi ska handla julklappar till julfesten ikväll. Sen ska vi hämta upp Martina och slutligen ska vi till festen. Är rätt taggad, har målat naglarna, satt på nya korsettet, sminkat mig och satt i löshåret. Blir kanske några glas vin ikväll också!

Skål och trevlig helg då

1 comment:

Anonymous said...

GRATTIS TILL KÖRTKORTET :) /ponisaris