Wednesday, December 28, 2011

Kom i säng tidigt igår för en gångs skull runt halv 11. På kvällen var jag ut med Jana och Martina och åt middag på Vapiano, en restaurang i Reston Town Center. Var hängig igår men bättre att komma ut lite, blir inte bättre av att sitta hemma och grubbla. Åt en mycket god tomatsoppa och sen planerade vi lite för hur vi ska göra på nyår.

Jag, Jana, Martina, Sky, Denise och hennes ex från Tyskland och troligtvis Chris ska sova på ett hotell i Dc. Vi har köpt svindyra biljetter till Fur som är en nattklubb så nu hoppas jag att allt blir bra. Vi ska åka in runt 16 tiden till Dc så vi har tid att äta nått, fixa oss och dricka lite innan. Ska ta det lugnt med drickat den här helgen vill inte ha någon repris från fredagen. Känner mest för att dansa och ha kul så ska köra på det.

Idag började jag vid kl 8 även fast jag la mig tidigt var jag sjukt trött i morse. Den äldsta killen har haft en playdate så har tagit hand om tre av barnen på förmiddagen. Mamman har vart hemma idag men bara suttit nere och jobbat. Har försökt hålla barnen sysselsatta men de tröttnar ur så fort.. De har vart hyper i princip hela dagen. Vi har ätit frukost, lunch och mellanmål. Ritat, pusslat, målat med fngerfärg så det är kladd i princip hela köket, ätit pepparkakshus vilket gjorde ännu mera kladd, sett på film, spelat ett antal spel, gjort läxor, läst böcker, pärlat pärlplattor alltså rena rama lekstugan hela dagen. I mellanåt har jag försökt städa, tvätta, diska och så har jag och ett av barnen vart på allergicentret så han fick sina sprutor.

Nu sitter alla fyra så söta och rara framför tvn och spelar wii, äntligen är det lugnt. Slutar jobba víd kl 18 och då blir det en snabb dusch och sen iväg till frissan.

Hade gärna åkt på en skotertur och helst grillat korv och pimplat, faktiskt något jag riktigt saknar

No comments: