Wednesday, December 14, 2011

Kanske borde börja fundera på att vrida tillbaka dygnet, klockan är efter 1 på natten och jag borde sova för länge sen. Efter att jag jobbat i morse stupa jag i säng och lyckades inte ta mig upp förens kl 1 på dagen. Tänkte bara sova en timme och sen göra lite nytta men icke. Gjorde en sjukt god salami/mozzarella  smörgås till lunch och sedan åkte jag iväg och hämtade upp barnen vi halv 3. Blev en kort jobbdag eftersom jag skulle åka till ett universitet för att göra ett engelskatest. Mamman kom hem tidigare från jobbet vid 17 tiden så jag kunde åka.

Tog en timme att komma dit för gpsn tog den längsta vägen plus att alla slutade jobbet så det var kö. Trodde jag skulle komma försent men kom dit precis vid kl 18. Som vanligt ska ju nått gå snett och denna gång hade de glömt att säga i telefonen när jag ringde och boka tid att man måste registrera sig på deras hemsida, så kunde inte göra testet. Ringde upp min värdmamma och frågade om hon ville att jag skulle komma hem och jobba mera men det var lugnt.

Kände inte för att åka hem så ringde upp Martina och frågade om jag kunde komma till henne. Vi åkte till Starbucks och mötte upp Denise där. Innan de åkte hem så gick vi in på Giant en sväng så nu har jag handlat det sista för julbaket som jag planerat i morgon. Ska försöka att inte gå och lägga mig och sova på morgonen igen.

Vid 21 tiden ringde jag till Sky och sa åt henne att sätta på såg något vitt för jag tänkte nämligen ta med henne till vattenpips-baren. Det var white-night party och jag hade tidigare på dagen pratat med tysken Lisa om att mötas där. Träffa massa nytt folk och hade en riktigt trevlig kväll med bra musik och mycket dans! Hur härligt är det inte att gå ut mitt i veckan, känns just nu som att livet är en fest.

På fredag ska Martina och Denise komma hit så vi kan boka hotell och biljetter till någon klubb för nyårsafton. Hoppas verkligen att det inte är för sent. Vi har haft så mycket ideer om vad vi vill göra men inte riktigt bestämt något så hoppas vi lyckas boka något.

Nu är det dags att tänka på refrängen alltså, taggad för julbak i morgon!!!







No comments: