Sunday, December 11, 2011

Vilken helg alltså, vart tog den vägen? Jag är vrålhungrig, känner mig fortfarande full, har på mig gårddagens smink, har ett antal nya nummer i telefonen, saknar 600kr och alla kläder stinker rök, inte så konstigt drog säkert i mig ett paket igår.

 I fredags efter jobbet så åkte jag och hämta upp Martina och Denise för att åka till metrostationen. Denies vänner väntade där så de körde oss till Tattobar i Dc. Bra klubb men helt okej musik och mycket folk. Vi skulle ha åkt med metron hem men Martina fick ragg och dem ville ta oss på efterfest när klubben stängde vid kl 3. Inte gjorde det mig nått, deras vän var en snygg spansk modell. De passade rätt bra för festen var bara fem minuter ifrån metrostationen.

Vi stannade där tills runt halv 7 på morgonen och det var helt klart en lyckad natt. Martina och jag var utsvultna efter kvällens äventyr så vi gasade iväg till Mc Donalds och tänkte äta lite slafsiga humburgare. Först när vi kommer dit så tror vi att det är stängt, Martina står helt förtvivlad och försöker öppna dörren, men åt fel håll. När vi väl kommer in så upptäcker vi snart att dem bara har en frukostmeny alltså inga hamburgare eller strips. Vi står och och tänker frukost? Vem vill ha frukost nu, vi var mer sugna på lite middag tror jag. Vi satt mest och asgarva och Martina satt och hällde sötsursås på hennes Egg Mc Muffin. Personalen lär ju trott vi var helt bäng, men jag håller nog med!Körde hem Martina efter det och jag kom hem ungefär halv 8 på morgonen. Väckte säkert hela familjen när jag kom hem, tror jag såg att det lyste i köket så de var kanske redan uppe.

Sov till kl 1 dagen efter och gjorde mig i ordning igen. Denise och Martina kom till mig vid 5 tiden och vi åkte iväg till Panera Bread och åt lite soppa. Vi gjorde oss i ordning i Martinas källare innan vi åkte iväg till förfesten hos Philip i Arlington. Alla på festen var tyskar utom jag men de var rätt snälla och prata engelska med mig! Denise och jag drack champange och sen blev det lite apelsingroggar innan taxin kom och hämta oss. Vi var så många så fick lov att ta 2 bilar. Vi skulle till en över 21 klubb så vi fick lov att möta upp en kille där som hjälpte oss in. Denise hade glömt handväskan hos Philip så hon hade inget leg med sig så hon behövde också hjälp. Killen arangerade så jag fick ett fejkleg på någon som såg ut som mig och Denise fick mitt körkort. Vi lyckades komma in i allafall och jag fick mitt körkort tillbaka. Tappade bort alla inne på klubben och drack en salig blandning av alkohol. Shotta jägermeister och drack någon mindre god amerikansk lightöl.

Hittade Denise mot slutet,  Philip som hon skulle sova hos var borta, då insåg jag att Lisa som jag skulle sova hos också var borta. Helt plötsligt var Denise väck och jag var helt själv och alla metron hade redan gått. Svinkallt ute och jag var lagomt packad, ringde en kompis och fick sova i lägenheten tills 8 på morgonen. Blev taxi till närmaste metro och det blev ungefär 100 spänn sen åkte jag med en buss till Herndon där jag bytte till en annan buss. Hoppade av när jag kände igen mig och traskade hemmåt. Pinsamt att komma vinglandes med partykläder och klackskor sådär på morgonkvisten. Fattar fan inte hur jag tog mig hem, men runt kl 11 så var jag äntligen hemma ! Tog en runda i kylskåpet innan jag gick och la mig.

Nu är det väl snart dags att fräscha på sig igen, au pair möte ikväll. Vi ska ha julklappsbyte och äta middag. Kan ju säga som så att jag är ganska så opeppad. Har halsbränna så det står härliga till och min hjärna hänger inte riktigt med.







No comments: