Wednesday, December 21, 2011

Mum did you call the tooth-fairy yet? Älska barn alltså


Sitter som vanligt och bloggar mitt i natten klockan är väl snart 2. Skulle börjat jobba vid 15 idag men mamman kom och väckte mig vid 9 ( då jag redan skulle vart uppe men sov som en stock ). Två av barnen var sjuka och hon ville att jag skulle jobba så hon kunde åka och se på en julföreställning på skolan. Inga problem för mig, glad att komma upp ur sängen.

Mamman skulle ha tagit barnen för att åka skridskor idag men eftersom de var sjuka blev det inget med det och jag fick sluta tidigare vid 14. Så hade nästa hela dagen fri vilket passade mig utmärkt eftersom jag hade en lång attgöra lista. Åkte först till banken och förde över pengar från mitt svenska konto till mitt amerikanska så jag kunde köpa de sista julklapparna.

Efter banken åkte jag till skolan för att göra engelskatestet som skulle ta 3 timmar. Gick som tur var mycket fortare. De var 60 frågor med läsförståelse och eftersom jag blev klar så fort fick jag lov att skriva en uppsats. Ämnet var att skiva om varför det är bra att ha jobb redan när man går på gymnasiet. Kul att skriva om eftersom jag jobbat mycket och tycker att det är viktigt. Skönt som bara den av vara klar med testet, nu måste jag vänta till den 3 Januari för svar om hur det gick och efter det kan jag börja studera.

När det var klart fastnade jag i bilkö och var skapligt förbannad. Kände hur mycket jag hade kvar att göra. Mina klackskor gick sönder i New York och eftersom jag köpt en fetsnygg klänning fick jag lov att köpa nya klackskor idag. Var glad att jag var själv, testade säkert 100 par skor, var där i mer än 2 timmar innan jag hittade ett par alldeles underbara skor.

Efter det blev det in på Target för att köpa de sista julklapparna till barnen. Hittade disneyböcker, pussel, spel, ritblock och en massa mer. Har även köpte varsin Astrid Lindgren bok som kom på posten för någon vecka en. Ängnat stor det åt att slå in allt nu ikväll. Jag är så sämst på att slå in julklappar blev inte alls bra men det är väl tanken som räknas har jag hört.

Sista stopp blev Wegmans vilket är en bra mataffär. Handlade julmat för nästan 1000 kr för jag ska nämligen göra lite svensk julmiddag den 24 för min värdfamilj och deras släkt. Det blir hemmagjord rödbetssallad, köttbullar, potatis, rökt lax, ägghalvor och idag hitta jag tro det eller ej SILL. Blev överlycklig, jag älskar sill. Köpte vanlig inlagd och en creme fraiche blandning.

När jag skulle få in allt i huset när jag parkerat  gick det ju så klart åt skogen. Hade sjutton matkassar, en stor påse julklappar, ett flak vatten och en skopåse. Tappade EN påse, gissa vilken? Besvilkelsen när jag hör sillburken krascha rakt i asfalten och glasburken gick naturligtvis sönder.. Ska försöka åka dit i morgon igen för vill verkligen ha lite sill på jul. Kom hem helt slut vid 11 på kvällen men glad att jag fått så mycket gjort.

Min värdmamma är bra skön. Hon har sagt till barnen att i julstjärnan på granen sitter en santa-cam som kollar så att barnen sköter sig, annars blir det inga julklappar. Man kan ju smälla i barn precis vad som helst alltså.

Fick julkort idag av Tommy och Inger, så himla fina!

Dagens låt
Coldplay- Paradise
http://www.youtube.com/watch?v=1G4isv_Fylg&ob=av2e

1 comment:

Anonymous said...

Hanna Montana, jag kunde lura dig också som barn ;-)