Monday, December 12, 2011

Så vart det måndag! Åkte till Dulles Town Center i morse efter att jag jobbat lite och träffade svensken Jennie! Tog en kaffe på Starbucks och hade allämt trevligt. Vi tänkte åka och äta lunch men min värdmamma ringde vid halv 12 och ville att jag skulle jobba tidigare. Hon fick lov att åka med tjejen till doktorn för hon hade fått utslag på hela kroppen, det kliade i hennes mun och hon hade svårt att andas. En av killarna hade också blivit sjuk i skolan så jag behövde komma hem för att vara med honom. Stackars mamman hon hann bara till jobbet innan hon fick lov att vända hem och det tar lång tid för henne att ta sig till jobbet.

Åkte på Physical therapi och sen hämtade vi upp de andra barnen på skolan. När vi kom hem låg det ett paket utanför dörren. Visste att mamma hade postat något till mig så trodde det var ifrån henne men det var ifrån Cissi, Sarah och Johan. Snacka om fina vänner man har alltså. Fick en massa god choklad, en bok, pepparkaksdeg, kakformar, en sverigebok, pärlor och ett jättefint armband. Saknar er! Nu måste jag baka pepparkakor med barnen.

Känns konstigt att det är lucia i morgon och att jag inte kommer att se något luciatåg eller höra några fina sånger. Älskar den 13 december brukar alltid vara en såndan mysig dag. Hade velat äta lussebullar dricka varm choklad och bara lyssna på en vacker kör! Nu när det börjar närma sig jul känner man ju att det hade vart fint att träffa familjen, saknar verkligen alla så otroligt mycket. Kommer vara konstigt att inte fira med familjen i år, hoppas att det inte blir allt för jobbigt.

Kan inte påstå att jag har speciellt mycket julkänsla, det är ingen snö här och tiden går så himla fort så fattar inte ens att det är december. Idag har jag vart här i tre månader men det känns som jag kom igår. Min värdmamma frågade om inte jag ville göra lite svensk julmat till den 24 december så vi kunde fira lite då också. Behöver några bra recpet, kanske lite köttbullar? Kan man göra egen rötbetssallad? Tror inte att det finns här men har ärligt inte alls någon bra koll..

Eftersom mamman åkte hem ifrån jobbet fick jag sluta tidigare, runt halv 6. Efter middagen så fick jag för mig att ta en långpromenad. Har försökt motivera mig själv i flera dagar till att åka till gymmet men just nu känns det som hopplöst fall. Ger inte upp men så länge får jag väl röra på fläsket på andra sätt. Var skapligt kallt ute men satte på mig vinterjacka, halsduk och vantar så det fick fint. Var lite rädd att gå vilse eftersom jag alltid åker bil men hittade hem tillslut. Gick i en timme och hade med mig en mp3 med musik som jag fick från syster Rebecka innan jag åkte hit. Var faktiskt riktigt skön att rensa tankarna lite och lyssna på bra musik, fick hejda mig från att inte högt och ljudligt sjunga med.

Dags att dejta kudden
nattinatti

Paket från Cissi, Sarah och Johan
Tack så mycket det gjorde mig så himla glad ska ni veta!

2 comments:

Anonymous said...

Vi ska väl kunna fixa fram lite recept till jul! Sill, kan du få tag i det? På IKEA finns det! Kan man inte ta sig dit med tåg eller buss? Köttbullar, självklart! Ska fixa fram ett recept på rödbetssallad! Lax? Prinskorv? Borde finnas på IKEA det med. Tycker absolut du ska försöka ta dig dit!

Mamma - som vill göda dig!

Rebecka said...

Gör janssons frestelse eller kolla om de har sill på IKEA? :D