Tuesday, December 13, 2011

När blev klockan halv 1 på natten om jag får fråga. Tiden springer ju iväg. I morse efter att ha jobbat en timme fick jag för mig att det var dags att göra något åt min fina utväxt i håret. Lyckades kladda i färgen alldeles själv och tror resultatet blev rätt bra. Åkte och handla efter på Giant det, har bestämt mig för att julbaka någon dag. Ska försöka mig på knäck, chokladfudge, wienernougat och pepparkakor. Hade velat göra Rockyroad men vet inte om jag kan hitta Dumle här. Försökte hitta nougat till winernougaten men tror att det råkade bli något annan choklad, kan ju alltid prova. Är bäst på att baka lite mer improviserat ingen bra receptläsare.

Fullt upp idag med jobb så hann inte baka. Skjutsat barnen fram och tillbaka, hjälpt läxor, försökt hinna tvätta och lagat middag. Slutade jobba vid halv 9 och då åkte jag och hämta upp Denise, vi åkte vi till militärerna David och Chris och såg på film. Blev Alvin and the chipmunks, rolig film. Skönt att slippa sitta hemma själv och dega. Nu är klockan tyvärr sovdags och jag känner inte alls för att tvätta bort sminket och krångla men antar att jag måtste.

I morgon ska jag åka till ett universitet och ta ett test för att se vilken nivå min engelska är på så jag kan börja plugga lite. Vet fortfarande inte riktigt vad jag ska studera, kanske blir den en helgkurs och någon seriös kurs. Inte alls sugen på att studera iöverhudvudtaget..

Vill tacka på förslag och recpet på svensk julmat som jag bad om igår! Ska försöka mig på rödbetsallad om jag hittar alla ingredienser.

Natti natti

1 comment:

Anonymous said...

Lycka till med testet!

mami