Thursday, December 8, 2011

Lyckades hamna på en gudstjänst i morse, kändes väldigt underligt. Ett av barnen hade glömt sin jacka hemma i morse så mamman bad mig åka till skolan och lämna den. När jag kom till skolan satt en lapp på dörren till receptionen att all personal var på gudstjänst i kyrkan som ligger i samma byggnad. Gick dit och blev kvar där och bara iakktog och lyssnande. Kunde ju inte åka hem för det var kallt ute så han behövde jackan. Efter 40 min såg jag en lärare jag kände igen och gav jackan till henne.

När jag kom hem tog jag det bara lugnt tills jag började jobba vid halv 3.Gick väldigt bra att jobba idag förutom att jag tror jag försört tvättmaskinen. Hade nog i lite för mycket tvätt och när jag skulle ta ur tvätten ur maskinen var den alldeles för blöt. Försökte troktumla det men gick ej. Fick lite smått panik och inbillade mig att det lukta bränt. Delade upp tvätten i två högar och tvättade det från början igen så nu hoppas jag att allt är som det ska.

Tråkigt nu på vintern för det blir mörkt så tidigt. Blir inte att gå ut så mycket längre och hitta på något med barnen efter skolan. Ska väl försöka ha lite julbak någon dag iallafall men lär få lite lön först så jag har råd att köpa ingridienserna. Igår berättade min värdmamma att jag smsat alldeles för mycket. Hade fått telefonräkningen att bli ungefär 600 kr mer än den brukar. Pinsamt värre, sa att dem kunde dra av från min lön och att jag ska dra ner på messen. De hade iallafall uppdaterat så att det ingick mer sms i telefonabonemanget nu, snällt av dem. Ärligt så trodde jag att det var fria sms därför jag inte tänkt så mycket.

 Slutade inte förens efter kl 20 så har bara vart hemma ikväll. Funderar på att lägga mig nu ska man är lite pigg inför helgen. Börjar inte förens 15.15 i morgon, göttt. Planerna för helgen är helt oklara, är ledig och känns som att det får lösa sig.

Skulle ha vart min och Johans 4års-dag idag så sänder en tanke till dig! ♥

No comments: