Wednesday, October 26, 2011

Jobbade en timme i morse och sedan hoppade jag in och tog en skön och varm dusch. Hämtade upp Sky runt 11 tiden, vi åkte för att se på bio i Tysons Corner. Hade egentligen tänkt skippa Paranomal Activity 3 för de andra två filmer skrämde livet ur mig rätt skapligt. Det var en väldigt häftig stor bio salong med bra bild och ljud, bara vi två där som såg filmen.. Vilket gjorde det lite läskigare men det var tur att inga andra var där för jag skriker så högt. Tyckte först synd om Sky som skulle se en skräckis med mig men hon skrek lika mycket!

Skule till enbörjan bara ta hand om ett av barnen idag. De andra tre skulle med mamman till farbror doktorn. De kom hem runt 5 tiden med då skulle mamman göra lite arbete från kontoret så jobbade en timme till och slutade efter det. Bara tagit det lugnt nu på kvällen, läst lite i boken kollat mail och sånt.

Tänkte först ut och äta middag med 2 tjejer, Jana och Martina. Blev desto mindre sugen när jag fick klart för mig att dem nog mest ville ha med mig för att jag skulle köra. Tänkte sätta ner foten och visa att jag inte är någon taxichaufför, kör dem fram och tillbaka jämt och ständigt.. De verkar inte köra bil i jobbet vilket gör att dem inte har någon tillgång på fritiden. Tycker inte det är mitt problem, lös det med buss, tåg, i dont care? Fick något kaxigt hotande sms om att de kunde ta en taxi om jag inte hämtade upp dem. Har inga problem med att köra bil, det är bara kul, mina värdföräldrar betalar bensinen och säger att jag får köra hur mycket jag vill så det är inte heller något att funderar över men tänker inte utnyttjas. Jag vill umgås med folk som vill vara med mig för att jag är roligt att umgås med. Någon gång har jag vart snäll och hämtat upp en bil full med tyskar, vad tror ni dem gör? Tacksamt nog drar dem igång samtal på enbart tyska, tycker det är så otrevligt. Fattar inte ett smack och känner mig lagomt utanför... Så bestämt mig för att det ska bli ändrig på det! De andra tjejerna som jag umgås med har tillgång till bil, så vi kör lite varannan gång och det funkar fint.

Åt istället en trevlig middag med min värdfamilj. Hämtpizza på menyn idag vilket betyder att dem beställer en mumsig sallad till Hanna. Tror att jag ska försöka sova nu med hopp om att vakna upp en gnutta piggare. Tänkte försöka släpa iväg mig till gymmet i morgon och se om det är något att hurra för. Josefin pratade om att vi skulle ta en morgonpass vid 6 på, men känns som att det inte kommer att hända, inte precis den morgonpiggaste.

Jag och Sky på bion


1 comment:

EGON said...

det är girlpower gudrun! näärå. men stå på dig, kör hårt för faAAn! (eller kör inte hårt, haha nu var jag väl för rolig) /soffiepoffie