Thursday, October 27, 2011

Vart lite nere nu på eftermiddagen. Sofie skickade en länk från hennes blogg på en väldigt gamal filmsnutt där vi pratar en massa strunt. Råkade då kollade igen alla filmer och läsa större delen av inläggen. Blivit påmin och det förflutna, saknar så mycket.. . Inte bara saker som var innan jag åkte hit utan för flera år sedan.

De vännerna jag umgicks med, musiken, dokumentärerna, scenen, snusprillorna i Sofies källare, festivaler,känslan av att testa det mesta för första gången, allt var så roligt och spännande ( okej inte allt, fanns såklart mycket jobbiga, deppiga minnen också). Mitt motto då var att man måste testa på allt innan man dör, ja då lär man ju ligga i.. Många intressanta diskussioner om ibland totalt onödiga saker som hur stort är universum, vad ska jag blir när jag blir stor, rockstjärna så klart. Hur viktigt det var att inte vara som alla andra men ändå bli accepterad, att vara en del av gänget. Vet inte varför men just idag kändes det lite jobbigt. Alla har splittrats upp och gått olika vägar. Skönt att ändå kunna se tillbaka på gamla goa tiden med en positiv känsla av vänskap.

Back to reality. Var en bra start på morgonen jobbade en timme och åkte sedan iväg till gymmet. Mötte Josefin där, vi började med ett pass där det var både styrka och kondotion. Kände hur länge sen det var sen jag tränat sist. Körde stenhårt och svettades som en gris. När vi var klara med det passet bytte vi om till badkläder och simmade någon timme. Avslutade med att sita en stund i bubbelpoolen och sen gick vi in i bastun. Var en riktigt bra förmiddag, skönt att äntligen röra på fläsket! Ska försöka gå och träna varje vecka nu.

Sedan var det dags att jobba, barnen slutade extra tidigt idag 13.30. Var en ganska tung eftermiddag. Inte alltid det lättaste att vara au pair til 4 barn med så starka olika viljor. Försöker alltid göra mitt bästa men ibland blir det bara så mycket. Jag har väldigt svårt att inte ta vissa saker personligt när man argumenterar om något, Ibland måste man kliva ur situationen och se det från ett annat perspektiv. Det är bara inte så lätt när man står mitt i en jobbig situation och ofast blir det väl inte som man tänkt sig. Blev mycket svammel nu, men men..

På kvällen var jag och Josefin ut och åt middag på en Thai resturang vi vart till några gånger förr. Åt en mycket god rätt med tigerräkor, sparris, annanas, paprika, nötter, lök i någon slags sötsur sår. Skönt att få prata ur sig lite och komma ifrån hemmet ett tag. Det finns både för och nackdelar med att bo på jobbet! Efter middagen gick vi til ett fik och bara satt och hade trevlig innan det var dags att åka hem igen.

Barnen har ingen skola i morgon så jobbar från 8-18. Ska få vara ledig hela helgen och det känns så skönt. Inga riktiga planer än men det löser ju sig! Kan i alla fall ta sovmorgon om jag känner för det.

2 comments:

EGON said...

svar på dina kommentarer heh: jag saknar dig också. man tyckte allt var så jobbigt förr men om man tänker på hur vi har det nu, seriösa och med jobb, då var ju "ungdomen" rena rama semestern. som en resa på hemmaplan.

vet inte vad som hände den kvällen klockan åtta, kan väl hända att jag hjälpte dig att spy. haha galet allting var!

Hanna Andersson said...

Haha ja det är liksom det posetiva jag kommer ihåg. När man väl var i en situtionen var ju allt mest skit tyckte man, men nu är jag glad att jag ändå verkligen hade en fartfylld rolig ungdom. Så konstigt hur livet bara ändras. Jag trodde väl att vi alltid skulle vara kompisar och umgås haha