Wednesday, October 19, 2011

Jobbade en timme på morgonen idag sen tänkte jag göra lite nytta. Gjorde mig i ordning och åkte sedan iväg till körkortskontoret igen. Meeen ännu en gång hade jag fel papper med mig. Pinsamt nog var det samma personal där, som tyvärr kände igen mig. De frågade om jag lyckats ta med mig rätt papper denna gång. Jaaadåå det har jag minsan, men icke.. Bara att sätta sig i bilen och försöka hitta hem igen. Skulle ju så klart bli lurad av gps att åka fel väg, 15-20 min åt fel håll på en motorväg.. Hade inte en aning om hur jag skulle lyckas komma komma därifrån och hamna på rätt håll igen En liten tår trängde sig fram i ögonvrån av förtvilvlan att ännu en gång känna sig så vilsen i Usa. Gpsn skrek do a u-turn, do a u-turn inte så värst lätt när det är impossible. Lyckades i alla fall hamna på rätt väg efter ett tag!

Blev en lugn förmiddag här hemma istället. Hann prata lite med Sarah och våra framtidsplaner om hur det ska bli när jag kommer hem. Vi både håller med om att vi inte vill ha några måsten, bara ta dagen som den kommer, ut och resa, äta god mat osv. Så vi har kommit fram till att vi borde nog slå våra kloka huvuden ihop och leva livet! Vem vet vart vi tar vägen Hawaii, Thailand, Bahamas?

Hämtade upp barnen vid halv 3 tiden och sen var dem bara att skynda hem. Försökte få barnen att byta om från skolunifrom , fixa med medicin, packa mellanmålsväskan, besöka damrummet och pudra näsan och sen ut i bilen igen på sisådär 5-10 min. Tjejen hade nämligen Daises idag vilket är en tjejscoutgrupp som idag besökte ett djursjukhus, så vi skulle dit och hämta upp henne. När vi väl hade parkerat slog det mig att jag inte tagit någon allergitablett idag så var lite orolig över att få en allergishock därinne. Det gick lyckligtvis bra, fick se en söt liten hund där inne också som barnen var så förtjust över!

När jag samlat ihop mina små kycklingar åkte vi hem igen. Hade högläsning för alla barnen i en bok som vi började läsa igår. Lite småläskigt att läsa på engelska för en bunt ungar som kan språket bättre än mig men tror det går rätt bra! Mysigt när alla sitter still, är lugna och bara lyssnar.

Hade nyss en trevlig middag med hela värdfamiljen. Vi åt meatballs, and they are biiig. But very tasty, riktigt mumsiga som deras mormor hade gjort. Alltid lika kul att lyssna på vad dem gjort i skolan och allt knasigt de snappat upp under dagen.

Naturfotografen tog ledig idag



Hanna och Sarah i Turkiet i augusti 2011

1 comment:

Anonymous said...

Men Hanna; Vilken KULTURfotograf du är!!/mammi