Tuesday, October 18, 2011

Vaknade två minuter innan 8 i morse. Något mystiskt okänt måste ha gjort att jag snoozat så länge att alarmet stängt av sig..  Hann iaf lagomt slänga på mig lite kläder och springa upp och börja jobba. Tjejen har vart hemma idag också eftersom skolan inte vill att dem ska vara där inom ett visst antal timmar när dem vart sjuka. Mamman bad mig hitta på något med henne så vi packade ihop lite picknick runt 10 tiden och gick iväg till en lekpark för att ha picknick. De var rätt mysigt, haft strålande fint väder idag också. När det inte passade den unga damen längre gick vi hem för att hämta hennes cykel. Hon ville vissa mig ett speciellt ställe, så vi begav oss iväg på ett litet äventyr. Hon tog mig till en damm, bäck, floooood inte vet jag vad man man kan kalla det? Det var jätte fint, hade inte alls förväntat mig ett sånt ställe så nära bilvägen.

Väl hemma från det lilla äventyret bestämde vi oss för att gå och köpa ägg så vi kunde baka lite muffins. Det slutade med att jag bakade och hon valde ut vilket motiv vi skulle ha på muffinsformarna, men dem blev i alla fall goda. Fick bli som mellanmål till de andra barnen efter vi hämtat dem på skolan.

Slutade vid 18 och då åkte jag direkt för att hämta upp Sky, en tjej från Mexico som jag fått kontakt med på facebook. Vi åkte in till Reston Town Center för att se bio, extra bra pris att se på bio där på tisdagar! Bara 6 dollar, vilket är runt 40 kr! Filmen var bra, dåligt slut en cliffhanger så att säga. Den hette The ideas of March och handlade om amerikansk politik. Sky var jättetrevlig och mycket bra på engelska, kommer förhoppningsvis träffa henne igen!

Nu är det dags att sova, ingen ide att ens fundera på några planer för i morgon. Vet inte om jag blir hemma med tjejen eller om jag blir ledig mitt på dagen. Det återstår till att se i morgon.
















No comments: