Thursday, October 6, 2011

Vilken dag! Jobbade en timme pa morgonen sen borjade jag kl 11.45 igen. De slutade skolan extra tidigt idag. Gick till Bank of America idag och fixade ett bankkonto dar. Maste ha den for att kunna ta korkort har. I morgon ska jag aka och forsoka fixa mitt social security number som jag ocksa maste ha! Var lite svart pa banken att forsta allt som damen berattade for mig, sa ar inte hundra pa vad jag ska och icke ska gora angaende bankarenden.

Nar jag kom hem hade jag fatt ett viktigt mejl av den nya banken. Da rakar ett av barnen kasta en fotboll pa datorn sa mejlet raderas innan jag hinner lasa det. Forsokte ringa tillbaka till banken och fraga om dem kunde skicka ett nytt, Efter att ringt hundra ar och bara fatt prata med inspelade roster var jag sa arg att jag borja grina. Snacka om att kanna sig hjalplos.. Men allt lyckades losa sig till slut, fick tag pa banken jag vart in pa samma dag och dem berattade hur jag kunde gora for att aktivera kontot hemmifran!

Nar jag var klar pa banken gick jag in i en elektonik affar och spontan kopte en ny dator. Den gamla har borjat krangla sa mycket. Den hanger sig, stanger av sig och ar allmant dum. Sa hitade en Hp dator skapligt billigt. Kopte till 2 ars full garanti for jag vet ju hur mycket otur jag jamt har med saker. Hoppas den har funkar perfa och vill vara min basta van a long time!
(Forklarar varfor jag skriver som en sopa!)

Hade lite otur nar jag skule betala. Jag kopte skyltexet sa jag skulle fa 5% av fran priset men hon glomde det nar jag drog kortet. Sa jag fick dra kortet en gang till men nar jag kom hem och kollade mitt bankkort var dubbelt sa mycket pengar borta. Jag ringde tillbaka och da sa han att pengarna kommer tillbaka om en vecka, tur det! Blev ratt radd, folk har kan lura av mig sa mycket pengar jag har ju ingen aning vad jag ska gora om nagot fattas..

Var fotbollsmatch idag for E,L och A, hittade vagen pa forsta forsoket, wohoo! Packade in alla barnen i bilen och tutade ivag sa vi var frame en halvtimme for tidigt. Inte en kotte syntes till. Oj vilken tur att Hanna packat en vaska med mellanmal! Perfekt med en liten picknick i det fina soliga vadret som vi haft idag!

Lyckad dag maste jag saga, vart glad pa nagot konstigt vis. Borjar inte forens 15.15 i morgon vilket i mitt fall betyder sovmorgon, sa trott jamt och standigt.. Ledig i helgen och har inte riktigt nagra planer. Men ska kanske aka till ett stalle med Anna i Fairfax och aka kanot och ha picknick och grejer. Sen ska jag och Josefin kanske til Washington Dc och se om vi hittar nagot musem eller nagot annat kul!

Skrev inget igar men maste bara tillaga en grej. L var pa "Daisys" igar vilket ar ett gang flickscouter som har sa kul ihop! Skulle hamta upp henne igar pa ett bibliotek och hade med mig de andra tre barnen. Da kommer en mamma fram till mig som ocksa vantar pa att scouterna ska avsluta sitt mote. Hon fragar mig om det ar mina barn. Ser jag ut att vara 19 ar ha fyra barn eller, haha det var lite kul.

Tanke bara fortydliga for er som inte forstatt an. Familjen jag bor hos vill inte att jag knapper kort pa deras barn och lagger ut pa internet.






Min nya bank

No comments: