Sunday, October 9, 2011

Tror jag haft den bästa dagen sen jag kom hit! Vart varmt väder kanske 25-30 plus med blå himlel.
 Vaknade i morse och gjorde mig i ordning för Anna skulle komma och hämta mig kl 11. Josefin kom till mitt hus också. Vi åkte till Fairfax till en park och tänkte hyra kanoter där men när vi kom dit så hade dem slutat med det för säsongen. Så vi åkte till ett zoo i Reston i stället. Det var riktigt kul, så mycket fina djur och vi matade djuren också. Glad att jag inte fick någon allergichock!

När vi var klara där åkte vi till Reston Town Center och åt thai mat på en riktigt bra restaurant! Jag tog anka och ris, tror inte jag ätit anka förut men riktigt gott. Denna helg har det var arrangerat som Oktober fest i Town centret så det fanns mycket kul att titta på även denna dag. Man kunde köpa biljetter för 1 dollar styck som man använde för att köpa saker i de olika ståden som fanns. Jag köpte hemmagjord glass, en kula choklad glass och en pumpkinpie glass.De fanns till och med ett litet tivoli, vi tänkte först åka karusell men efter maten så var vi så mätta så vi skippade det. Kastade pilar och vann ett litet gossedjur!

Efter det åkte vi hem till mig igen. Josefin och Anna följde med in och hälsade på min värdfamilj. Jag bjöd dem på lite äppelcider som jag köpte utanför zooet. Köpte även 4 muggar till barnen med djurmotiv på.

Jag trodde att jag bara skulle ligga hemma och dega denna kväll men jag fick sms från Jana och Martina som var på oktoberfesten. Så jag åkte dit och träffa dem, de stod och dansade vid scenen där det var en dj som spelade massa bra party musik. Sen kom även ett liveband som spelade riktigt bra, lite punkigt lite the clashight! Jana och Martina flörta in sig med två killar, Justin och Justin som visade en restaurang/bar där vi kunde fortsätta dansa när det var slut vi scenen. Har haft så himla kul ikväll, älskar verkligen att dansa till bra musik. Skulle ha tagit ett par andra skor, hade klackskor så nu gör det så ont i mina fötter kanske inte ens kommer kunna gå i morgon dansat i säkert 5 timmar. Kom hem för inte så länge sen vid 3 på natten och lyckas dra igång alarmet i hela huset.. De trodde nog att jag var hemma så dem hade aktiverad larmet. Väckte alla i huset, piinsamt..

Finns faktiskt ett par fördelar med att vara ute och ha kul och dansa utan att dricka. Man kan köra bil så man tar sig hem utan problem, man blir icke bakis dagen efter och det blir på något vis mindre problem, i alla falla för mig. Allt är mest kul och man har kontroll över sig själv. Feels good to be sober!

Riktigt tacksam för denna dag, hoppas på fler sjukt bra helger som denna,

Over and out




























2 comments:

Anonymous said...

ÅÅh ! verkar som att du har haft en toppen dag! Om man vill vara fin så får man lida pin ;) öhöhöhö. GULLIGT GOSSEDJUR! vill också ha en sån ):
Märks att ddu å mamma är släkt. Båda lyckas starta larmet hemma ;) Hehe
KRAMIZ PooOony

Anonymous said...

PonyMahony ska du inte lyssna på! Klart vi är lika men det beror inte på att vi lyckas starta alarm på mer eller mindre lämpliga tider. Att larmet överhudutaget drar igång beror ju på att OTROLIGT KLUMPIGA människor satt på det. Eller hur?! Du verkar i alla fall haft en skön dag med mycket olika aktiviteter. Mer sånt!/Mammi