Tuesday, October 25, 2011

Tuesday morning started out pretty well! Blev inte så mycket gjort dock, eftersom det inte fanns så mycket att göra. Vinkade av killen när han åkte iväg med skolbussen. Försökte städa upp lite i huset, men det var inte speciellt stökigt någonstans. Satt lite vid datorn och sedan la jag mig och sov en halvtimme, var så himla trött, som vanligt nu förtiden. När jag vaknade och var mycket piggare och gjorde mig i ordning.

Sky kom och hämtade mig runt 10 tiden. Vi skulle åka till en affär som heter Partyscity som säljer bland annat halloween kostymer. Vi testade några stycken och jag bestämde mig för en rödluvanklänning! Den kostade 200 kr men nu kan jag i alla fall delta om det blir någon halloweenfest eller om jag ska följa barnen och knacka dörr. Vi hade trevligt, var kul att klä ut sig! Efter det åkte vi til Target för Sky ville köpa leggins till hennes djävulskostym.

Josefin smsade mig runt 12 tiden och undrade om vi kunde kolla in ett gym som hon hittat. Så jag och Sky mötte upp henne utanför gymmet. Det var riktigt bra med ett rum fyllt av träningsmaskiner, vikter osv, de hade även en simbassäng, bubbelpool, bastu plus att de har olika gruppträningar som Zumba. Om man bara vill gå en dag så betalar man 7 dollar vilket är ungefär 40 kr. Känns som en rätt bra deal och det ligger bara 5-10 min bort från huset med bil. Så tror jag och Josefin kommer att testa  någon dag, verkar vara ett riktigt bra gym. Behöver komma i lite bättre form så är glad att jag nu vet att bra ställe att gå till!

Blev hemskjutsad efter det så jag kunde börja jobba vid halv 3. Åkte och hämtade upp barnen på skolan och hade en väldigt bra jobbdag. Fixade lite ostmakaroner med korvbitar i till middag som mamman ville att jag skulle göra. Känner att jag inte riktigt använder mina matlagnings-skills när jag häller ostpulver på makaronerna, men man gör ju som chefen önskar! Någon dag ska jag laga något riktigt svensk till krånglat långkok till hela familjen.

Efter jobbet runt 8 tiden blev jag upphämtad av Josefin som ville ta mig till Donkin Donuts and grab some nuuts. Till våran besvilkelse så var det inga mysiga fikabord att sitta vid som vi hade tänkt. Så vi köpte lite gott och åkte hem till mitt rum och satt här i stället. Jag köpte en kaffe med karamelsmak (för att bara vanligt kaffe smakar urka här) och en chokladmunk med strössel. Var riktigt mysigt, visade Josefin fotoalbumet jag fick av mina bästa vänner innan jag åkte hit och pratade i timmar.

Nu sitter här och känner hur klockan tickar iväg. Tiden går sååå fort, fattar inte att det redan är onsdag i morgon. Jag och Sky ska kanske till Tysons Corner i morgon och gå på bio och sen ska vi se om vi kan köpa biljetter till Twilight filmen, Breaking Dawn som har premiär 18 november!!! Så peppead eftersom jag just nu läser sista boken på engelska och den är för bra.

xoxo


Halloweendräkten, Rödluvan

No comments: