Sunday, September 11, 2011

Min älskade Johan och min bäste vän Sarah lämnade idag Kristinehamn för att återvända till Mora igen. Det var med gråten i ögat som jag vinkade av dem. Var en mycket trevlig helg med dem. Hoppas verkligen att Sarah får en bra match med en familj i USA så hon också får komma iväg. Förhoppningsvis ses vi där.

Haft avskedsfika här idag med besök av "släkten" i Karlstad. Känns just nu väldigt tungt att gå vidare från den här trygga tillvaron till något helt nytt och främmande med det är också det nya, spännande som drar mig till detta äventyr. I morgon försvinner bokstavligen den fasta marken under mina fötter och när jag landar så startar nu denna resa!

Under detta år så hoppas jag kunna hantera engelskan bättre, att bli mer självsäker och trygg i mig själv, uppleva en annan kultur och lära mig att ta hand om barn. Målen med den här resan hoppas jag blir uppfyllda innan året och slut. När jag kommer hem så kanske jag har en större bild av vad det är som jag vill göra i mitt liv eller så har äventyrslusten blivit ännu större och jag börjar planera vart jag ska resa härnäst. 





USA here I come!

No comments: