Saturday, April 28, 2012

Jobbat sedan 18 ikväll, går väl rätt fint måste jag säga. Inte så värst rockigt att jobba på lördagskvällar men händer ju inte alls ofta. Ätit middag med barnen och sen har vi bara tagit det lungt här hemma. Föräldrarna kommer väl hem runt 12 så är väl ungefär en timme kvar. Lagt barnen men de vägrar att somna, fick nyss ge order om att tvätta bort färg som ett av barnen kletat i hela ansiktet. Men men jag var väl också liten och busig en gång i tiden och gjorde små hyss. Extra kul när man inte får. Det har väl iofs inte förändrats, híhi

Veckan gick fort, tiden får för fort. Kan inte förstå att det snart är Maj, så känner jag varje gång det blir en ny månad nu föriden. Stämmer verkligen att tiden går fort när man har roligt.

Igår lyckades jag då med något i allafall. Förra veckan gjorde jag en hälsoundersökning och skulle dit igår och få provsvar. Sjuksköterskan frågade mig om jag var en nanny och tar hand om barn och jag svarade såklart ja. Då berättar hon för mig att jag absolut borde ta ett vaccin emot whooping cough vilket är någon slags sjukdom som de vaccinerar mot här. Jag hann inte ens fundera över saken innan jag hade en spruta i armen. Gick därifrån och kände mig inte specillt glad. nästintill pålurad, men jag gjorde väl inte någon överdrivet högludd protest heller. Inte så lätt när man inte fattar allting på englska hela tiden..

En timme senare ringde sjuksköterskan och lämnade ett medelande där hon säger att jag måste komma tillbaka. Hon lät hur upprörd som helst och jag blev väldigt orolig så åkte raka vägen tillbaks efter att hört medelandet. Hon berättar att hon gett min influensa vaccin istället, var inte kul att höra då jag redan bestämt mig för att jag inte vill ta den sprutan. Sjuktsköterskan började böla när jag kom dit och hon berätta att det hänt förut så kändes lite jobbigt att hon var så istabil, visste inte vad jag skulle säga. Innan jag visste ordet av det sprang hon iväg och hämtade det rätta (vem vet om det var rätt denna gång) vaccinet och spruta in det också. Så denna dag lyckades jag få två sprutor in i armen och ville från början inte ha någon alls.. Har ingen aning om alla möjliga biverkningar jag kan lyckas få nu..

-

Blev bara tre timmars jobb igår så det var skönt 15-18. Efter det så blev det vattenpips-baren en sväng med Ashling, Denise och Martina. Efter det så skjutsade jag hem Ash och Martina och jag och Denise tog en tur till Chris. Satt ute på hans balkong och tog en glas och lyssnade på lite musik. Han åkte hem till Tyskland idag så var där en sista kväll, riktigt trevligt måste jag säga. Vi bestämde oss för att se på skräckfilm mitt i natten, The Devil Inside, jag var väl i princip den ända som inte ville se. Dock somnade de båda fem minuter in i filmen så där satt jag skräckslagen och fick sen den helt ensam eftersom jag var för rädd att somna. Åkte hem från Chris tidigt i morse, somna på soffan. Tog en liten lur innan jag åkte och hämtade upp Denise. Vi åkte till Woodbride och gick på ett köpcentrum, kan stolt säga att jag inte köpte några kläder. Tog en kaffe på donken innan vi drog oss hemåt igen. Båda var skapligt trötta idag eftersom vi knappt sov något inatt men ändå en bra dag.

I morgon ska jag, Denise och Martina åkte till ett stort akvarium i Baltimore i Maryland så tror det kan bli riktigt skoj. Ledig hela dagen i morgon så känns rätt gött!



No comments: