Monday, April 23, 2012

Vart en riktigt bra, fullspäckad och rolig helg. Tänker varje söndag "detta var den bästa helgen ever" så det är ju skapligt positivt! Bio på fredags kvällen vi såg, The Lucky One som var riktigt bra. Jobb på lördags förmiddagen, sen iväg en vända på au pair möte i Great Falls. Åkte därifrån vidare till födelsedags kalas på Lasertag för äldsta poken som fyllde 10 år. Skulle egentligen ätit middag med min värdfamilj på kvällen men jag och tjejerna blev bjudna på grill-förfest i D.C så vi åkte dit på kvällen. Ashling körde så jag slapp det en gång.

Var riktigt kul, alltid roligt att träffa nytt folk. Senare testade vi på en klubb, District. Var segt i början för de spelade väldigt speciell musik men det blev bättre. Fullsmockat med folk så var kul. Tog metron tillbaka till West Falls Church där vi parkerat bilen, var hemma runt 4 på morgonen igen.

Igår var det full rulle hela dagen. Vaknade inte upp förens 12 eftersom vi kom hem så sent tyckte däremot inte att det skadade att sova ut lite en gång. Hämtade upp Martina, Denise och Ashling och tog en tur till Ikea för att äta lite svenska köttbulls, mums. Måste säga att de inte smakar specillt svenska men gött var det.

 Efter det åkte vi till Ihop och tog en kopp kaffe och så fyllde Martina i sin ansökan om att förlänga sitt år som au pair. Så nu har jag, Denise och Martina alla förlängt i Kalifornien. Hoppas vi kommer någorlunda nära varandra. Kan inte tänka just nu att allt detta snart kommer att ta slut. Kommer sakna alla så mycket, men det positiva är att jag har vänner över hela världen nu och jag tänker hälsa på allihopa. De kommer troligtvis komma och hälsa på mig i Sverige också.

Vi vart på en affär som heter Aldi som har en massa tyska matvaror. Kul att gå omkring där för Martina och Denise hade nästintill tårar i ögonen eftersom de såg så mycket tyska grejer som de saknat. Vi åkte också till shoppingcentret som lågalldeles intill. Hittade en ny partyväska som behövs för min är nästan trasig eftersom jag envisas med att trycka i allför mycket strunt hela tiden. Köpte även två par sommarskor, måste dock lämna tillbaka ett par för de är för stora.

Efter shoppingen så åkte vi hem till David som bjudit dit oss på middagen eftersom hans vän som vart på besök i några veckor från Tyskland åker hem idag. Var riktgt gott, han gjorde någon slags pastagratäng med bacon och grejer. Satt där ett tag och bara prata och hade det trevlig innan vi slutligen bestämde oss för att testa på en ny vattenpips-bar som ligger riktigt nära David. Var mycket bättre än den vi brukar åka till, billigare och trevligare atmosfär. Var inte hemma förens 12.30 igår kväll så var lite småtrött i morse när jag gick upp. Ska försöka komma isäng tidigare ikväll så jag har lite mer energi på mornarna.

Nu blir det ut på en promenad eller joggingrunda sedan blir det jobb!

Birthday






Au pair möte

Funda, Denise, Martina, Hanna

 Barty Barty


Hanna, Martina, Denise, Ashling


Hanna, Martina, Ashling



Martina

 IKEA, de har en vägg om Dalarna, hur coolt är inte det :'D


Ihop!


Middags hos David

Glendion, David, David, Martina, Denise

Vattenpips-tiiime


Hanna Montana and Martini Granini



People say money doesn't make you happy
I would say it depends on what you're spending your money on


Hasta la vista, Amigos!  ♥

No comments: