Thursday, February 2, 2012

Är så van att vara ute och flänga varje kväll att nu när jag för en gångs skull bara är hemma och tar det lugnt är jag så fruktansvärt uttråkad och rastlös. Vaknade upp och var lagomt förkyld idag så är ju bra att jag håller mig inne nu på kvällen men förhoppning att det ska bli lite bättre.

Träffade Denise, Michaela, Madelene och Jessica i morse på en resturang i Reston Town Center i morse för att äta frukost. Hur mumsigt som helst, åt yoghurt med musli och färska jordgubbar/blåbär samt äggröra. Drack ungefär 3 koppar kaffe på det eftersom vi satt och prata så länge. Madelene åkte tillbaka hem idag, inte träffat henne så många gånger men kändes ändå konstigt att säga hejdå. Lyckades larma huset innan jag åkte och glömde bort att städerskorna skulle komma idag. De drog igång larmet och hade såklart noll koll på hur de skulle få av det. Fick sms av min värdmamma att jag inte skulle larma på innan de åkt igen. Hon var inte arg som tur var eftersom hon vet hur svårt det är att glömma.

Efter frukosten träffade jag Martina för att gå på födelsedagspresent-jakt till Denise. Det blev en termosmugg från Starbucks, en biobiljett och ett roligt kort. Bara för att hon bett specifikt om att vi inte ska fira henne i morgon så ska vi tvinga henne att äta födelsedags middag på puben och sen har vi köpt tutor som vi ska blåsa i innan vi sjunger för henne.

Jobbat mellan kl 14.20-20 och nu på kvällen blev det till att vara hemma. Vi skulle åkt på en kareoke-bar men Denise fick lov att fylla i en ansökan om förlägning och Martina mådde kasst. Troligtvis det bästa för mig att stanna inne, kan knappt andas för jag är så täppt.

Slutar tidigt i morgon, jobbar bara mellan kl 14-18 så känns rätt gött. Ska försöka hinna med att ta en sväng till banken i morgon och sätta in lite pengar som jag faktiskt lyckas spara. Skärpt till mig på slöseri-fronten, behöver verkligen spara för semester i Maj plus att jag kommer få lov att betala skatt.

Helgen är lagomt oklar, i morgon så hoppas jag på att de inte orkar kasta ut mig från puben, lördag blir det jobb på kvällen mellan 18-00 däremot kanske vi ska på en hemmafest efter det, på söndag är vi inbjudna på födelsedags/superbowl-fest hos Mike.

Btw idag så var det var groundhog day. Googla det ni!

1 comment:

Anonymous said...

Är det sant?? Finns den dagen?! Trodde det var ett skämt;-)