Thursday, February 23, 2012

Vilken vacker och varm dag det har vart. Redan i morse när jag stod med lillkillen för att hjälpa han på bussen kände jag att detta skulle bli en bra dag. Sol, blå himel och 20 plus, rena rama svenska sommaren här! Kan inte fatta att det redan är Mars nästa vecka, hur fort har inte den här månaden gått?

I morse efter att jobbat lite så fixade jag mig för att sedan dra mig iväg mot Starbucks for att träffa Ashling, Martina och Denise. Ashling var så snäll hon hjälpte mig att fylla i mina skatte-papper så nu är det bara att posta iväg kalaset och hoppas på att det är rätt. Enligt hennes beräkningar så blir det inte mycket att betala igen, vilket skulle passa mig utmärkt eftersom jag inte har något att ge tillbaka. Är inte van att ständigt vara pank, har alltid haft så mycket sparat och jobbat så mycket. Får tyvärr inte jobba mera här än det jag har kontrakt med familjen och au pair lönen är ju lite annorlunda med vad jag tjänade ihop förr. Men pengar gör väl ingen lyckligare? Elllllleeeer?

Själv är jag i alla fall som lyckligast när det är vackert väder och man får umgås med trevliga människor. Tyvärr kunde jag aldrig njuta av mina kaffestund för min värdmamma hade tappat bort sin telefon och behövde mig för att leta efter den. Åkte hem för att hämta nycklar, till parkeringshuset där bilen var och sedan hem igen för att söka igenom huset men kunde inte hitta den. När jag var klar med det ringde jag upp tjejerna men då hade de redan lämnat starbucks. Hade ingen strörre lust att sitta hemma, inne och dega så tog en sväng till Jana i Leesburg och åt lunch med henne och två tjejer ifrån Brazilien. Var mycket trevligt! Vi satt ute och åt eftersom det var så soligt.

Jobbade fram till 20 ikväll och det har gått riktigt bra. Kan inte fatta att det redan är fredag i morgon igen. Denna helg är inte planerad än utan blir spontan som alla andra helger. Vet att jag ska jobba på lördag morgon mellan 8.30-12.30 och sedan är jag fri som en fågel. Ska kanske träffa Sky i morgon och se film hemma hos henne och sänka några pils.

Nu blir det kudden, ledig i morgon bitti så blir sovmorgon om jag inte tvingar upp mig tidigt och gör lite nytta.








No comments: