Monday, February 13, 2012

Så vart det måndag igen. Tycker det bara är fredag-måndag mest hela tiden, allt går så fort. Kan inte fatta att jag redan vart här i 5 månader nästan ett halvår, känns som jag kom igår.

 Var som jag trodde riktigt trött i morse, kan inte skylla på någon annan eftersom det var jag som var ute hela kvällen och satt vid datorn halva natten. Jobbade en timme på morgonen sen ställde jag 4 alarm och gick och la mig igen. Är knappt förvånad men vaknade såklart inte när klockan ringde. Vaknade halvt förvirrad upp kl 12.50 och då var jag redan 5 min försenad. Skulle ha stått ute då och mött upp ett av barnen som kommer med skolbussen. Hade väldans tur för bussen var försenad så ingen skada skedd.

Tog med mig killen till hans terapi och efter det hämtade vi upp de andra tre på skolan. Svängde in på allergicentret för sprutor innan vi åkte hem. Jobbade inte så länge idag, slutade vid 19 så var skönt, behövde inte ens laga någon middag. Hjälpte barnen med alla hjärtans dag kort som de ska ge bort i morgon. Alla fyra har fått listor på namen på deras klasskamrater och de måste ge kort till varandra. Tycker det är lite annorlunda men varför inte. 

Mötte upp Denise och Martina på puben och har suttit där hela kvällen. De hade lite läxor att göra inför deras kurs som är nu ihelgen i South Carolina. Funderar fortfarande på om det finns någon möjlighet för mig att följa med. Jag mejlade till Lccn som de ska bo hos och frågade om det fanns någon sovplats där för mig så får väl se i morgon om jag fått något svar. Det jag måste betala är bara bensin, hyra av bilen och mat. Har beslutsångest som bara den men hoppas att det ska gå att lösa. Isåfall åker vi ner på torsdag natt så måste fråga om ledigt för fredagen men jobbar bara 3 timmar så det kanske kan gå om jag frågar snällt.

Berättade för min värdmamma idag att jag funderar på att förlänga ett år möjligtvis i Kalifornien. Kändes bra att ha det sagt på något vis, hade såklart kunnat stanna i denna familj ett år till eftersom de är så fina. Känner att om jag ska förlänga blir det i en annan stat för att uppleva något nytt annars tror jag inte att jag kommer utvecklas något. Tror de förstår mig och inte ser det på något annat sätt. Trivs verkligen kanonbra här, kunde inte fått en bättre värdfamilj. Har hört så mycket historier nu om au pairer som haft otur och fått riktigt kassa familjer.

I morgon är det alla hjärtans dag så jag och tjejerna ska ut på romantisk middag och efter det kanske det blir bio. Ser fram emot det, tänker inte sörja vad är det för nytta med det. Hoppas alla får en underbar dag i morgon!

No comments: