Sunday, February 12, 2012

Lite tråkigt att helgen är över, den gick så fort på något vis. Inte skrivit på några dagar haft fullt upp så blir väl lite sammanfattning. I torsdags så var det en lång jobbdag eftersom jag var hemma med tjejen som var sjuk. Var trött hela dagen så när jag slutade vid kl 18 gick jag raka vägen och la mig och sov. Skulle åkt på Zumba men var alldeles för slut och omotiverad. Sov i 16 timmar istället, fråga mig inte hur jag lyckades med det för har ingen aning för 5 öre. Vaknade inte förens 10 dagen efter, chansar på att jag behövde det.

Tog ett bad och hade en lugn skön morgon. Skulle ha jobbat på eftermiddagen men fick ledigt eftersom både föräldrarna var hemma. Var riktigt skönt med lite spontan-ledigt, alla andra jobbade såklart så hade förmiddagen för mig själv. Hade inte någon vidare värst lust att spendera någon mera tid inne på rummet så tog en tripp till Fair Oaks Mall. Gick runt där i några timmar själv, var faktiskt riktigt nice.

På fredags kvällen blev det utgång till Dc. Bestämde mig för att köra denna helg och vara nykter. Denies hade besök från New York så hon var redan där så jag, Martina och Chris mötte upp de på Tattobar. Var rätt segt, de spelade till en början kass musik och det var inte så mycket kul folk. Resan dit var mer eller mindre katastrof, snöstorm och stor brist på parkerings platser. Vi letade hur länge som helst, det hjälpte inte att Chris är helt slut i kolan heller. Vi hade inte någon adress i gpsn så han skulle berätta vägen. Råkade så klart svänga fel på ett ställe och fick en lång otrevlig dumförklaring. Snacka om otacksam människa, här är man snäll och kör och det är tacken? Vi stannade inte länge på klubben för Martina tyckte också att det sög mer eller mindre så vi åkte därifrån. Stannade på Mc Donalds och åt lite innan jag körde hem alla, var hemma runt 3 på morgonen.

På lördags förmiddagen så träffades jag och Martina och hade riktigt trevligt. Vi började men en kaffe och försökte planera ihop vad vi skulle hitta på resten av dagen. Det slutade med att vi tog en sväng till Sterling där det har något som kallas för World Market. Där har de en massa roliga saker och mat från olika delar av världen. Vi gick runt där ett tag och efter det blev det lunch på en italiensk resturang som låg intill.

På kvällen så skulle vi ha åkt en hel bunt till en tysk hemmafest i Maryland men i sista stund banga alla ur. Jag som var redo för fest hade ingen lust att ställa in kvällen så tänkte ge Dc en ny chans. Planen var att jag skulle hämta upp Chris och sedan möta upp Denise och hennes vän på Mia lounge. Hade fixat så en promotor skulle hjälpa mig in så allt var klappat och klart. Var dock snö oväder igen och det var rent utav omöjligt att hitta parkering. Chris var så fruktansvärt otrevligt igen så vi började tjafsa. Jag var så förbannad att jag körde raka vägen hem igen.

Idag på förmiddagen mötte jag upp Denise och Ashling på Starbucks och fikade lite. Hämtade upp Martina runt 16 tiden för att åka till Dulles Town Center på au pair möte på en restaurang som heter Vapiano. Kul att träffa alla och åt riktigt god pizza till middag. På mötet gick vi igen hur man ska betala skatt så fick en väldans massa papper som jag inte har en aning om hur jag ska fylla i. Ska försöka sätta mig in i det någon dag.

Satt på Vapiano i några timmar och kände inte alls för att åka hem så jag och Ashling åkte till puben en sväng tills de stängde vid kl 23. Vi hade så trevligt att vi gick in på en annan bar som låg alldeles brevid och vi satt där två timmar till.

Nu är det verkligen dags att sova kl är snart 2, inte blivit mycket till sömn denna helg. Antar att jag kommer vara trött i morgon. Har inga speciella planer inför veckan som kommer. Denies och Martina åker till South Carolina på fredag, de har hyrt en bil och ska åka på en kurs där. De vill att jag ska följa och jag önskar att jag kunde. Hade vart kul att se en ny stat men antar att jag inte har råd..

Fredag



Lördag







Söndag


Ashling och Jana på Vapiano

No comments: