Sunday, March 18, 2012

Haft en mycket bra helg! Efter jobbet i fredags så for jag, Denise och Ashling i väg till New York City. Vi fick sova i en lägenhet i Hoboken, New Jersey hos Denise vän och hans två rumskompisar. Vi kom inte fram med bussen förens ett på fredags natten. Vi blev upphämtade så slapp krågngla med Subwayn. När vi kom fram så satt bara och chilla lite i lägenheten eftersom det för sent att gå ut.

På lördags morgonen gjorde vi oss i ordning, vi hade köpt gröna prinsess-kronor och halsband att ha på oss. Vi tog subwayn in till NYC för att se på St Patrick's day paraden. Sjukt mycket folk ute, kul att se alla som klätt ut sig i grönt. Vi satt ett tag i Central Park på en ute-servering mitt på dagen innan vi gick en sväng till en pub. Jag lyckades tappa bort alla en gång så virrade omkring helt ensam. När jag väl hittat alla så lyckades Ashling tappa bort sig, tack och lov för mobiltelefoner.
 På kvällen åkte vi tillbaka till lägenheten och satt där ett tag, några gick iväg på en klubb men jag var för trött så stanna hemma.

I morse lämnade vi NYC vid 10.00 och vi var i D.C igen lite innan 15.00. Tog ytterligare någon timme att komma hem först 30 min på metron sen 30 min att köra hem ifrån stationen. Nästan inte bränt några pengar alls så glad för det, kung att vi slapp betala för boende. Var helt klart en awesome helg!
















No comments: