Sunday, March 25, 2012

I fredags efter jobbet träffade jag Denise, Ashling och Martina på vattenpips-baren. Sen blev det Tattoobar, jag körde men gjorde inte mig nått skönt att vara nykter och slippa bli bakis. Metron till D.C gick rätt så smärtfritt men det bästa var vädret. Så varmt ute att man kunde åka utan jacka, slippa stå i kö för jack-inlämning är vårtecken om något. De var bra drag på klubben, mycket folk och bra dj, dansa så svetten rann.

Denise lyckades tappa bort sina nycklar, vilket hon gör varje dag, samt allt annat hon äger, men denna gången kunde vi inte komma på vart nycklarna  hade tagit vägen så hon sov hemma hos mig. Vi lämnade klubben vid 2.30 på natten men eftersom jag fick lov att köra hem Jana till Leesburg och sen Ashling så var inte jag och Denise hemma förens efter 5 på morgonen.

Jag och Denise hade planerat att åka tidigt till D.C för att kolla på Cherry Blossom Festival men hon väcke mig runt 10 på morgonen och båda var heldöda. Det var grått ute och lite duggregn så vi bestämde oss för att lägga energin på ShamrockFest istället. Vi mötte Rommel och Paloma vid 13.00 på metrostationen i Vienna.

Fetivalen var sjukt kul, en massa scener med bra band, ett party-tält med dj, en massa mat och öl samt en drös med fulla männsikor. Även fast vädret kunde vart bättre så var stämningen riktigt skön. Höjdpunkten var att se Dropkick Murphys. Festivalen höll på till kl 21.00 på kvällen och efter det så tog vi metron till Vienna igen. Jag och Denise åkte raka vägen hem till Ashling för filmkväll, Martina var även där. Ashling hade fixat middag så vi käkade Kina mat, hur gött som helst och efter det såg vi filmen From Prada To Nada. Bra film men fick kämpa med att hålla ögonen öppna var riktigt trött.

Idag skulle vi åkte till Baltimore och haft picknick och för att sen gå på ett akvarium, Ashling fick tyvärr lov att jobba så vi tar det en annan helg. Inga speciella planer idag mer än att jag nyss ringde och beställde en klipptid till 14.30.

Fredag






ShamrockFest














No comments: