Thursday, March 22, 2012

Känns som att jag är på rätt spår igen efter att vart lite slö i vinter. Snart inte puffat något på 4 veckor, stolt över mig själv faktiskt. Vill leva ett långt hälsosamt liv så lär ju ge mig själv de bästa förutsättningarna. Är ute och går eller joggar nästan varje dag, hur härligt som helst. Ger mig en anledning till att gå upp tidigt på morgonen och få lite sol och frisk luft. Häromdagen drog jag även igång med LCHF (low carb high fat) igen för typ sjuttioelfte gången men vad har jag att förlora? Jag vet att jag kan om jag bara vill. Motivationen är på topp nu vill jag lova. Hade ju inte setat helt fel att var lite Beach 2012 snygg. Försöker även att vara ute så mycket som möjligt i solen för att få mera energi. Vill må bra och vara glad, går faktiskt rätt fint.

I morse hade jag sovmorgon, sov dock halva dagen men inte gjort det på länge. Jana ringde och väckte mig så åkte och träffa henne i Leesburg. Hon berättade att hon troligtvis inte kommer fullfölja hela hennes au pair år utan åka hem i April, hon mår inte så bra här. Först hamna hon i rematch med sin förra familj och den nya är inte mycket bättre. Var tråkigt att höra med tror det är bättre för henne att åka hem. Vi åt sjukt god lunch på en restaurang i Leesburgs Town Center. Jana betalade eftersom jag är helt black men får ge igen henne nästa gång. Vi delade på en god coconut-scampi förätt och sen åt jag en sallad som var en av de godaste jag ätit. Det var stora räkor, getost, jordgubbar och kanderade pecannötter, tyckte blandningen lät spännande så fick bara lov att testa.

Igår var vi ut en sväng på en pub i Reston Town Center som heter Jacksson. Nu när det är så varmt ute (idag 26 plus) så har de uteserveringen öppen och det är alltid smockat med folk. Det var jag, Denise, Ashling, Paloma och så mötte vi upp Rommel och hans vän. Vi träffade Rommel där för att ge han pengar så han kan köpa biljetter till Shamrock Fest. Det är en irländsk-festival som är i Dc på lördag men en massa band, djs och party. Tror det kan bli kul, ledig ihelgen så försökt klämma in så mycket som möjligt.

Imorgon kväll blir det troligtvis Tattobar, på lördag morgon drar jag och Denise till Dc för att se Cherry Blossom Festival och på eftermiddagen Shamrock Fest. Söndag ska vi försöka ta oss till Baltimore som ligger i Maryland och kika lite. Känns som att jag har en fullspäckad helg att se fram emot!

Här leker jag med barnen!

Utsikt från huset


Från köttbulls lunchen



Jana

No comments: