Saturday, March 3, 2012

Har haft en väldigt trevlig dag med Denise och Martina. Vi åt mumsiga köttbullar till lunch på Ikea och sen har jag köpt en ny smart grej att hänga mina kläder i. Försökte precis montera ihop allt men det gick inte så bra. När jag hållt på i 1,5 h insåg jag att något gått snett så fick lov att börja om från början. Är inte förvånad, jag är mer än värdelös på att följa ritningar. Ska väl tillägga att vilken idiot som helst säkert skulle fixa ihop denna simlpa lösning till garderob på 10 min men icke jag.. Tror det kommer bli bra tillslut, ska forsätta mitt projekt när jag slutat jobba.

Efter Ikea så gick vi in på en affär som heter Burlington. De hade i princip allt och det var hur stort som helst. Vi sprang omkring där i säkert 2 timmar. Denise lyckades köpa 3 par skor, bra jobbat. Själv höll jag hårt i plånboken men kan medge att det brändes i fickan.. Innan vi drog oss hem igen tog vi en sväng till Mc Donalds och köpte lite kaffe.

I morse var nog första lördagen sen jag kom hit som jag kunnat gå upp skapligt tidigt och vaknat med energi. Ställde klockan på 8 och gick upp en timme senare. Kan säga att för mig så är det framsteg och det är jag så glad över. Det är så härligt att det börja bli vår har dock hört rykten om att det ska bli lite snö på måndag, men men.

Igår så var jag, Martina och Denise till Fairfax till en pub en sväng. Det var inte speciellt kul där, det var live musik men ljudet var verkligen hemskt, fick hålla för öronen. Vi kunde inte prata med varandra för det var så högt så vi åkte till vattenpips-baren istället. Där träffade vi Michaela och hennes vän. Var en ganska trist kväll men slapp sitta hemma i allafall.

Häromdagen så hade jag en riktigt skoj eftermiddag med mina värdbarn. Det var soligt och varmt ute så tog med mig alla barnen ut på uppfarten och ritade med deras utomhus-kritor. Vi hoppade hage också, tror alla hade lika kul som jag.

Jobbar just nu, började vid 18 och ska jobba till 12. Alla andra ska ut ikväll och dansa i Dc så är väl en gnutta avundsjuk men rätt lugnt. Visste sedan innan att jag skulle jobba ikväll. kan ju vara nyttigt att chilla lite en helg. I morgon ska vi troligtvis till ett ställe som hete Ihop och äta brunch och efter det så ska vi kanske vidare till Alexandria. Tjejerna vill till en tysk affär som heter Aldi. Får väl se om allt går enligt planerna.

No comments: