Tuesday, March 20, 2012

Nyss haft kötbulls-lunch här med Denise, Ashling, Martina och hennes två kompisar från tykland. Började tidigt i morse efter att jag jobbat med att springa ner på affären och handla det sista. Blev hemmagjorda köttbullar, eget potatismos, kokta morötter och broccoli. Serverade även lingonsylt, gärddsås och fläder-dryck från Ikea. Skypade med mamma och syster Sara medans jag stod i köket så det var rätt kul.

Maten smakade ljuvligt, hemmagjort for the win. Slängde ihop en chokladkaka i sista minuten också vilket jag inte planerat men det var så kul att stå i köket idag. Hade som tur var lite fin 70 procentig Lindt-choklad hemma så kakan blev toppen. Vi fick hör hur Martinas semseter i Miami var så nu är jag så sugen på att åka dit. Hade setat så gött med lite semester. Körde nyss Martina och hennes vänner till Fairoaks Mall de skulle shoppa lite, jag kunde dock inte stanna börjar jobba snart.

Igår blev det en jogging tur på förmiddagen i finvädret och efter det blev det jobb mellan 12.45-19.30. Lekte med barnen ute i sandlådan på altanen, vi byggde en massa fina sandslott. På kvällen gick jag och Denise till puben vi träffa Michaela och några kompisar till henne där. Var lagomt segt så gick hem ganska tidigt och la mig i stället.

Inga planer för kvällen än så länge, blir jobb till 19.30. Kanske ut och motionera lite eller bara ta det lugnt en gång och lägga sig tidigt. Blir så trött och seg av allt pollen och allergimedicinen..

No comments: