Tuesday, January 24, 2012

Haft en mycket bra dag. Började lite halv seg, var trött så sov lite efter att jobbat på morgonen. Kände för att komma ut och få lite frisk luft så tog en promenad. Var 13 grader plus ute och sol, kändes som rena rama våren. Var riktigt skönt att komma ut, känns som att det var ett tag sen jag fick solljus på mig. I helgen var det minus och snöstorm, fattar mig inte alls på vädret. Idag kom jag ut med halsduk och vantar för jag trodde det var kallt men icke. Gillar däremot att det inte är en massa snö och minus, blir mindre problem att köra. Hade dock gärna tagit en skotertur i älvdalsskogarna.

Började jobba på eftermiddagen vid halv 3 som vanligt, åkte och hämta barnen på skolan. Lillkillen hade så ont i benen att han bara grät och skakade. Visste inte vad jag skulle göra så ringde mamman, gav han lite medicin men det blev inte mycket bättre. Hon kom hem tidigare från jobbet så jag fick sluta runt kl 18 istället för 20.

Åkte och hämta Denise och Martina sen gick vi till puben här i Herndon. Träffa killen som betalde våran nota i söndags, Mike, riktigt trevlig kille. Hade tagit med mig en kortlek idag så vi satt och spela lite. Fick lära mig ett nytt kortspel som heter Mo Mo av tyskarna. Vi blev även bjuda på två till American Housepartyn, så nu börjar det hända grejer. Kul att umgås med lite amerikaner, man lär sig mer engelska och slang.

Bokade psykologi-kursen idag med mina värdföräldrar. Måste betala 700kr men vi ska dra av det av lönen så det löser sig. Skönt att ha den biten avklarad, nu har jag fixat med alla papper och måsten. Har social security number, körkort, studier och två veckors semester fixat.

Dags att sova nu så jag orkar hålla igång i morgon. Blir troligtvis en kaffe på Starbucks runt 10 och sen kanske en sväng i Great Falls för att promenera lite med Martina. Får se om det blir Kareoke på puben efter jag slutat jobba, beror på hur sent min värdmamma kommer hem.

No comments: