Wednesday, January 25, 2012

Jobbade i morse som vanligt. Fick lov att åka en sväng till skolan och lämna ett par glasögon. Inte första gången jag måste åka till skolan och lämna något de glömt på morgonen. Snöstorm och minus och de går ut utan jacka, kan inte fatta det. Det var i allafall bra för mig, vaknade till liv när jag fick lov ut och köra en sväng.

När jag jobbat klart blev det en dusch och efter det sydde jag ett par jeans-short utav ett par jeans. Blev super bra, hoppas de håller bara. Mötte upp Denise och Martina vid 11 och tog en kaffe på Starbucks. Riktigt härligt väder ute, strålande sol, blå himel och runt 10 plus. Vi satt ute och fikade ett tag innan jag och Martina åkte vidare till Great Falls. Så vackert där, en perfekt dag att besöka det stället igen. Var där på mitt första au pair möte.

Åkte och hämtade barnen på eftermiddagen sen blev det jobb till runt 8. Haft mycket att stå i, vi åkte till allergicentret när jag hämtat barnen, tvättat, läxläsning, lagat middag och städning för städerskorna som kommer i morgon. Inte suttit ner på hela dagen, men fått en massa gjort. Älsta killen var riktigt hänging idag, han la sig och sov när vi kom hem. När jag kollade till han lite senare grät han för han hade så hög feber stackarn, gav han lite medicin. Så blir till att jobba helgdag i morgon och ta hand om honom.

Martina kom till mig runt kl 20 och  när jag slutat gick vi ner till puben igen. Australisk-afton, quiz och kareoke. Leg-koll idag men jag sa att jag glömt mitt hemma så fick stanna, tur för mig. Denise kom dit lite senare när hon slutat jobba. Trevlig kväll, synd att den fick lov att ta slut.

Ser fram emot helgen, ett eventuellt american houseparty på fredag och på lördag NEW YORK! Jag och Denise åker ner på lördags morgonen och vid halv 7 börjar konserten med Volbeat, Megadeth, Motörhead och Lacuna Coil på Madison Square Garden. Bussen går hem på söndag morgon kl halv 7. Hoppas vi klarar natten eftersom vi inte har någonstans att sova. Vi funderar på att köpa biljetter till någon club och vara där tills bussen går.










"Its Great, It's Great Falls!"

No comments: