Sunday, January 22, 2012

Vilken härlig, rolig helg jag har haft. I fredags efter jobbet gick jag Denise och Martina till puben här i Herndon igen. Det var ett liveband som spela, riktigt bra måste jag säga. Älskar live musik, de spelade både gamla godigar och ny musik som man kände igen. Var väldigt glad att jag fick stanna hela kvällen, de kolla aldrig våra leg. Vi träffade en Sheriff där, han kände den snygga sångaren så vi blev presenterade för varandra. Fick ett sms från min värdmamma att jag inte behövde jobba på lördags morgonen så jag var riktigt glad.

På lördags eftermiddagen träffade jag Denise och Martina igen för att dricka kaffe på Starbucks och planer för kvällen. Vi visste inte riktigt vad vi skulle hitta på men vi bestämde oss för att åka till DC. En tysk tjej som heter Serina kunde köra så slapp det en gång. Vi träffades på kvällen hos Denise och drack lite vin innan vi åkte till Metron, Michaela följde också med. Vi fick hjälp att komma in på klubben Midtown av en promotor och det var riktigt kul där. Kändes skönt att kunna beställa något i baren plus att vi blev inbjuden till ett vip-bord så vi fick gratis dricka..

 Missade nästan sista metron hem för vi glömde bort tiden. Serina ville helt plötsligt dricka på klubben och hon ville ta taxi istället men alla är så panka så vi var inte speciellt peppade på det. Som tur var sa Michaela att hon kunde köra så det var väldigt snällt av henne. Vi hade tur för vanligtvis går sista metron kl 3.00 men vi var där 10 min försent och hann med den sista hem.

Eftersom min bil var hos Denise så sov jag över där. Vi kom hem runt 5 på morgonen och då ställde sig Denise i köket och gjorde super-god Tortellini med ostsås. Sov som en stock ända fram till halv 3 på dagen. Då gjorde vi oss i ordning för att åka hem till Martina för att äta tårta och fira att hon fyllt år. Anna, Josefin, Alex, Denise och Nathalie var kom också. Var riktigt trevligt och Martina hade bakat så gott.

Efter fikat så åkte jag Denise, Martina, Josefin och Nathalie till puben igen. Vet inte vad det är med det där stället men man känner sig väldigt hemma på något vis. Efter ett tag så kom det några killar som ville bjuda oss på öl så de satt med oss ett tag. Riktigt trevliga killar, de bjöd oss på american houseparty nu i helgen så får se om man går dit en sväng på fredag. De betalade våran nota så det var ju fint för oss.

Fredag




Lördag






Söndag

Nathalie, Josefin, Anna





No comments: