Thursday, January 5, 2012

Tiden springer iväg, den springer ifrån mig. Hur kan det vara fredag i morgon, igen? Blir nästan lite stressead när jag tänker på att jag snart har vart här i 4 månader. Försöker att inte tänka för mycket på vad jag ska göra när detta au pair år är slut för jag vill mest bara njuta av tiden. Kan ändå inte undgå det eftersom att jag lär ju börja jobba på någon slags plan. Det flyger runt ett antal ideér i min skalle  blir inte riktigt klok på mig själv. Varför inte åka jorden runt, stanna kvar hos denna familj ett år till, volontärs arbeta i Afrika, plugga i något annat land typ Spanien, åka någon annan stans i USA kanske Californien och vara au pair där eller London, åka till Sverige och bli seriös och börja plugga? Ingen aning för fem öre, helst vill jag göra alltihopa så satsar nog på det! Har inga problem med att drömma iallafall, skulle väl bara haft några miljoner att resa för!

 Igår skrev jag inget för jag tänkte vara duktigt och lägga mig tidigt så stängde av datorn. Hade tyvärr på tvn i stället och somna inte förens vid 12.. Har iallafall försökt komma igång med mina nyårslöften. I förrgår var jag ute och gick och igår gick jag tillbaka till gymmet. Kändes förbannat bra att vara tillbaka måste jag säga. Folk heja på mig och fråga hur min jul vart osv, till och med tränaren sa att hon tänkt på mig under jul när hon hört någon sång på radion. Simmade några längder igår och satt sedan ett tag i bubbelpoolen efter det var riktigt fint. Efter det åkte jag och handla för att ännu en gång försöka köra igång med LCHF. Lyckades slänga ihop en alldeles utmärkt kyckling-gryta igår till middag.

Åkte till gymmet idag med och tog ett pass så känner att jag är på gång nu. Var även och sola en sväng och lyckades efter det väldigt impulsivt springa in hos frisören där jag var förra veckan och klippte mig. Frisören hade en lösning på ett problem som uppstått sen jag kom hit. Vattnet verkar har gjort min hårbotten torr, så imorgon ska hon göra någon slags behandlig som ska hjälpa det. Vet inte vad som hände men när jag stod och beställde tiden så hör jag mig själv säga att jag vill göra slingor också. Fattar inte riktigt varför, har inte ens tänkt på det innan men nu är det väl bara att köra på då antar jag. Förvånar mig själv ibland, smart när det är en väldigt dyr hårsalong också.

Jobbade till runt halv 9 ikväll och efter det åkte jag iväg till Sterling för att se på bio med Denise, Florian och Chris. Vi såg Girl with the dragon tattoo, det ska vara en amerikansk version av Män som hatar kvinnor, första filmen i den svenska Millennium serien. Var kul att se, de var mycket svenska inslag en del ord och text. Nästan alla lät som att deras första språk inte alls var engelska. En del scener var även omgjorda eller tillagda. Kan inte säga om den var bra eller dålig, helt klart bättre på svenska men det var kul att se. Fick mig att sakna sverige lite på något konstigt vis. Ens urspung blir på något sätt viktigt när man kommer ifrån det. Vi åkte och åt lite mat efter bion så kom nyss hem.

Nu är klockan alldeles för mycket, två på natten, skulle ha legat i sängen för länge sen. Börjar som tur var inte förens kl 15 i morgon ska kan ta lite sovmorgon. Blir att gå till frisören vid 11.30 så får väl se vad detta kalas slutar på. Kan ju inte påstå att det var speciellt smart med tanke på att jag borde spara mina pengar.

Xoxo
The Dreamer

No comments: