Wednesday, January 11, 2012

Har nu var här i 4 månader och varje dag som går så känns allt bara bättre och bättre. Kan knappt berskriva hur glad jag är att jag åkte hit. Det bästa besulutet jag någonsin gjort. Jag ser verkligen livet ur en annan synvinkel och har fått så mycket perspektiv på hur allt var förr. Är så tacksam över allt som jag hitills fått uppleva och hoppas att det kommer bli en massa mer. Det viktigaste jag verkligen fattat är att ingenting är omöjligt!

Haft ännu en underbar dag, är så glad att jag träffat så mycket likasinnade sköna människor att umgås med. I morse var jag rätt trött och med baktanke att spara pengar så gick jag och la mig och sov efter att jobbat i morse. Skypade lite innan jag började jobba vid halv 3 tiden. Tog med mig alla barnen när de slutat skolan för att åka till allergicentret och efter det åkte vi hem. Blev som vanligt läxor och mellanmål lyckades tvätta lite och gjorde middagen innan jag slutade vid halv 9.

Martina, Jana och Denise kom till mig när jag slutat och sen åkte vi till vattenpips-baren. Älskar det stället, så mysigt att sitta där och lyssna på musiken och vara med alla trevliga människor. Vi blev ett stort gäng, Michaela, Madelene, Philip, Lisa, David, Karolina och Davis kom också dit. Det roligaste är att alla pratar tyska så för jobba hårt för att få de att prata engelska. Vi försökte planera ihop lite inför helgen också för vi är ett gäng som har ledigt. Planen är att åka till Dc på fredag och gå på tattobar, ut och käka lunch på något köpcentrum på lördag sen ut igen på någon annan klubb. På söndag ville de att vi skulle åka till Ikea så blir nog dit en sväng och äta lite köttbullar. Ska kanske köra men det gör inte så mycket, skönt att slippa bli bakis.

Kan bli en bra helg, ska försöka hålla igen plånboken lite bara för det är verkligen dags att spara. Sarah och Johan bokade nämligen flyg hit idag så de kommer mellan den 13-27 Maj är så glad!!  Det blir New York, Washington Dc en vecka sen flyger vi på sol semester till Miami Beach. Kan inte bli mycket bättre alltså, life feels good kan jag lova.



No comments: