Monday, January 2, 2012

Somnade lagomt tidigt igår vid kl 19 och vaknade inte förens kl 10 i morse. Blev 15 timmar men det behövde jag efter helgen. Om jag inte ställt någon klocka skulle jag troligtvis sova ännu längre, verkar inte finnas någon hejd på mig.

Fick vara ledig idag, föräldrarna var hemma. Tänkte först bara ligga hemma i sängen och göra ingenting, vilket jag gjorde till en början. Melanie, en tysk au pair som jag träffat två gånger på vattenpips-baren frågade om jag ville följa till Dc och gå på Madam Tussauds. Så tog mig i kragen och gick upp och duscha och efter det städa jag upp på rummet lite.

Melanie kom och hämta upp mig vid 15 och sedan körde vi till Dc, var lite svårt att hítta men vi lyckades till slut. Alltid svårt att hitta parkering i Dc men vi hittade som tur var något i närheten. Kul att åka bil där en gång men ser så mycket nytt. Var rätt dyrt att gå in på museet men värt pengarna för det var väldigt häftigt, alla såg så verkliga ut. Inte så mycket folk där så det var skönt, verkar som det vart helgdag många som var lediga, Efter museet gick vi och kollade i lite affär innan vi avslutade med china-mat, åt en mycket god scampi gryta och ris. Lyckad dag!

I morgon så ska barnen tillbaka till skolan igen efter lovet, känns rätt gött faktiskt. Tillbaka till vanligt schema så jobbar en timme på morgonen och sedan ledig till 14.20. Så nu är det bara att börja jobba på nyårslöftena, äta nyttigt, dra igång träningen igen osv.

Melanie och Hanna


















1 comment:

Anonymous said...

Puss på dig Abbe!