Sunday, January 1, 2012

Spenderade lördags förmiddagen med Sky, vi åkte till Dulles Town Center för hon skulle lämna tillbaka en tröja. Efter det så åt vi en trevlig lunch på Cheesecake Factory innan det var dags att stressa hem för att packa allt för Dc. Svängde in och solade en stund på vägen hem.

Hämtade upp Sky vid 15 tiden vi åkte till Giant för att köpa alkohol och efter det vidare till Martina. Jana och Martina hade beställt en Taxi och den var redan där när vi kom dit så bara att hoppa in i bilen. Jag hade som vanligt alldeles för mycket packning så chauffören fråga om vi var på väg till New York. Inte så värst mycket till taxi, en volvo 740 och till gps hade han sin telefon, vi tog oss iallafall till metro-stationen i Vienna.

När vi kom fram till Dc så fick vi gå rätt lång innan vi hitta hotellet, vi gick av på fel station. Rummet var större och bättre än jag väntat mig. Denise, Patrick, Chris och Flores kom lite senare till hotellet och förfesta med oss. Vi beställde pizza och fixade oss i ordningen innan vi tog taxi till Fur club. Klubben var helt okej, sjukt mycket folk, vet inte hur många dansgolv och våningar det var men väldigt stort. Var mest vid utebaren, där kunde man dansa, inne var det för smockat.

Var så där smidig igår också.. Ute så fanns det en trapp så man kunde gå upp och sitta vid bordoch bänkar, så vi satt där ett tag på kvällen och bara tog det lugnt efter flera timmars dansande. Tog det väldigt easy med drickat igår, var inte sugen på någon repris av förra helgen men ändå lyckas jag snubbla till och ramla ner för hela trappen. Snacka om pinsamt, har ont i hela kroppen och kommer snart att få fetaste blåmärkerna. Är inte förvånad, typiskt mig.

Vi gick ifrån klubben vid 3 tiden och försökte samla ihop alla igen men det lyckades inte så bra. Först var Denise borta och sen Flores men alla lyckades ta sig till hotellet tillslut. Vi ville få en taxi från klubben men det var omöjligt, så vi gick till Mc Donalds och åt lite innan vi gjorde ett nytt försök. Vi lyckades få en liten taxi att köra oss 7 tillbaka till hotellet så det var ju rätt bra. När vi hoppa ur taxin satt Flores på en bänk utanför hotellet, han var skapligt arg.

Inte det lättaste att få 8 pers att få plats i bara två sängar men vi lyckades tillslut. Vi var rätt högljudda när vi kom hem så grannen kom och hota med att ringa polisen om vi inte blev tysta. Sov som en kratta, vet inte ens om jag sov något. Martina, Jana, Sky och jag gick upp vi 7 och åt frukost som tydligen ingick och efter det packade vi ihop våra saker och tog metron till West Falls Church. Sedan buss till Reston Town Center där vi bytte till en buss till Martinas hus där jag parkerat bilen. Skjutsade hem Sky och kände att jag inte skulle ha kört alls idag.

Tänkte åka raka vägen hem och sova eftersom jag inte sov något speciellt inatt men har skypat med mamma, Sarah och Johan och nu är klockan så mycket att jag inte vågar somna för då kommer jag förstöra sovtimmarna. Ska lägga mig tidigt istället.

Allt som allt ett mycket lyckat nyår minus alla blåmärken

Har en bunt nyårslöften för 2012 som att
börja spara pengar, sluta upp med karatefyllorna, börja träna och äta nyttigt. Wish me luck!

Hanna, Denise, Sky, Martina, Jana



Denise, Flores, Patrick







Trevliga grannar


Denne bild döptes rätt oseriöst på metron till: The drunken shadows

No comments: